A Born to be wild marokkói kiadásában pikánsan keveredik kelet a nyugattal. A marokkói városi nők már régen nem háremekben élnek, egy-egy idősödő úr harmadik-negyedik feleségeként. A 2004-es „Mudawana” törvény hatályba lépése óta több jogra szert tettek: elválhatnak a férjüktől, megkaphatják a gyereket, sőt, még gyermektartást is kérhetnek, a férjük csak akkor vehet második feleséget, ha abba ők is beleegyeznek, lehet tulajdonuk, és egyetemre is járhatnak. Sőt, 2013 novemberében elkészült az a törvénytervezet is, amely börtönnel büntetné a szexuális erőszakot. Casablanca vagy Rabat utcáin a hagyományok tisztelete mellett egyre inkább teret kap a nyugati divat is, a régi csadorok helyett világmárkák logójával díszített, divatos kendőket viselnek a nők, sőt, alkalmanként még motorra is ülnek. Hassan Hajjaj marokkói születésű, Angliában élő fotóművész éppen az ilyen pillanatokat ragadta meg: fiatal marokkói nők a hagyományos viseletek modern verziójában, lefátyolozott arccal, napszemüvegben, motoron. A nyugati szemlélő számára különös pikantériája van annak, ahogy a szabadság modern szimbóluma, a motorkerékpár egyetlen képen belül rendelődik a nálunk hagyományosan az elnyomás jelképeként értett fejkendők mellé – még akkor is, ha az történetesen Gucci. Külön figyelmet érdemel a képek helyi vizuális kultúrát idéző kerete: arab feliratos Lego-kockákból vannak kirakva, másutt leveskockák, vagy Andy Warholt idéző paradicsomkonzervek, vagy dobozos üdítők mozaikjából vannak összeillesztve. Hajjaj képein régi és új, nyugat és kelet találkozik, a figyelmes néző pedig arra kényszerül, hogy alaposan átértékelje a muzulmán nőkről alkotott sztereotípiáit. A képekből készült „Kesh Angels” kiállítás a New York-i Taymour Grahne galériában tekinthető meg, aki viszont mégsem jár arra mostanában, a képgalériában, vagy a kiállítás weboldalán IDE kattintva csemegézhet.
Ritkán lát az ember ilyen sok szép zsákot motorokon De szerintem ezeket az avatar turkálóba kellett volna rakni