Hmm ez Érdekes Amit A Megyematricákról Eddig Tudni Lehet.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. december 15..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A kormány azt tervezi, hogy díjkötelessé tesz olyan útszakaszokat, amiknek a használatáért eddig nem kellett fizetni, például az M0-s bizonyos szakaszait. Sok még a tisztázatlan pont a javaslatban, azt például Orbán Viktor sem tudja, kell-e majd fizetni a Megyeri híd használatáért. Cserébe viszont lesz olyan éves matrica, amivel egy megye minden fizetős útját használni lehet majd. Kérdések és válaszok az útdíjfizetés tervezett változásairól.

    Most akkor megszűnnek a 10 napos, havi és éves matricák?

    Nem. Ezek megmaradnak, sőt, az áruk sem emelkedik. A megyematricák ezek mellett lesznek kaphatóak. Azt minden autósnak magának kell kiszámolnia és eldöntenie, milyen matricát éri meg vennie.

    Vehetek majd havi megyematricát is?

    Nem. A megyematricák egyéves időtartamra szólnak majd, az áruk 5000 forint lesz.

    [​IMG]
    Az autósok kezdhetnek kalkulálni, milyen matricát éri meg venni

    Forrás: MTI/Kovács Attila
    Minden megyének külön matricája lesz?

    Erről nem közöltek részleteket. Az adott megye matricájával a megye minden díjköteles útját használni lehet majd, de aligha van értelme olyan megyére kibocsátani matricát, ahol egyáltalán nincs díjköteles út. Könnyen lehet tehát, hogy Nógrád vagy Békés megyei matrica nem lesz. De egyébként is fog problémákat okozni az új rendszer, hiszen az autópályahálózat nem illeszkedik a megyehatárokhoz: az M7-es például egyetlen településnyi szakaszon érinti Veszprém megyét Balatonfőkajárnál. Aki tehát a balatoni sztráda miatt venne megyés matricákat, annak ötezer forintba kerülne majd ez a pár kilométeres szakasz?

    Lehet-e már tudni, hogy pontosan mely szakaszok lesznek fizetősek?

    Egyelőre nem. Ezzel kapcsolatban kerestük a minisztériumot is, de választ még nem kaptunk. Az NFM szerda esti közleménye szerint a körgyűrű M5-ös autópálya és a 4-es főút autóúti része, valamint M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az MTI csütörtökön ugyanakkor azt közölte, hogy a Miniszterelnökségtől származó információ szerint az M0-s nem fizetős déli szakasza az M1 autópályától az M5 autópályáig tart. A közlemény nem beszél a fővárosba bevezető, személyautóval most díjmentes, de M0-son kívüli részekről, de az tűnik logikusnak, hogy ezek is bekerülnek a fizetős rendszerbe.

    Mi van a vidéki városok elkerülő útjaival?

    Azok is fizetősek lesznek, nem csak az M0 bizonyos szakaszai. Csepregi Nándor helyettes államtitkár legalábbis úgy nyilatkozott múlt csütörtökön, hogy minden gyorsforgalmi út fizetős lesz az M0 bizonyos részeit kivéve.

    [​IMG]
    A tervezett változtatás nemcsak az M0-st és a budapesti bevezetőket, hanem a vidéki elkerülő utakat is érinteni fogja

    Forrás: MTI/Kovács Attila
    Komolyan fizetnem kell hídpénzt a Megyeri hídon?

    Ezt még Magyarország miniszterelnöke sem tudja. Orbán Viktor december 12-én a Kossuth Rádióban azt mondta, igazat ad Bús Balázs óbudai polgármesternek, aki városi hídnak tartja a Megyerit. Szóval lehet, hogy másként fogják kezelni, de erről majd a kormányülésen döntenek.

    A déli Duna-hidakért is fizetni kell?

    Most úgy tűnik, hogy igen. Vagyis az M0-s déli szakaszán lévő, a Dunaújvárosnál (M8) illetve Szekszárdnál (M9) felépített gyorsforgalmi hidak is díjkötelesek lesznek. Bár ha a Megyeri híd kivétel lesz, akkor lehet, hogy más Duna-hidak is azok lesznek.

    Az M1-M7 közös ki- és bevezető szakaszával mi helyzet? Fizetnem kell, ha elugrom a budaörsi hiperekig?

    Az eddigi kommunikáció szerint igen. Legalábbis minimum egy megyematricát venni kell. Vagy egy BKV-jegyet. De az is igaz, hogy ennek a szakasznak egy része jelenleg már nincs autópályának jelezve.



    Vannak hatástanulmányok

    A kormány évek óta foglalkozik a megyei matricák kérdésével, vannak hatástanulmányok, és ezek elérhetőek lesznek – mondta Kurucz Éva, kormányszóvivő. A megyei matricák bevezetésével, nem a budapesti agglomerációban közlekedőket szeretnék megadóztatni, a kormány célja a közlekedők helyzetének javítása. Kurucz Éva azt mondta: a megyei matricák bevezetésével olcsóbbá válik az autópályák használata helyben, míg a tranzitforgalom többet fizet. Arra a kérdésre, hogy a kormány végzett-e egyeztetéseket a bejelentés előtt, a szóvivő azt mondta, az egyeztetések folyamatosak, a hét végén a fuvarozókkal, hétfőn az önkormányzatokkal egyeztetnek, a kormány pedig szerdai ülésén foglalkozik a témával.
    Amit a megyematricákról eddig tudni lehet