Appversenyt hirdetünk az Origón az EU Code Week keretein belül. A három éve indult uniós kezdeményezés lényege, hogy megismertesse a fiatalokkal a programozást. A kódoláshoz ma már nem kell bonyolult programnyelveket megtanulni, és ezt meg is mutatjuk. Tanár? Tartson egy rendhagyó informatikaórát vagy kódolós napot a diákoknak! Szülő? Játszva tanuljon együtt a gyerekkel hétvégén. 15 év alatti? Nevezzen, és nyerjen értékes nyereményeket! Az EU Code Week, avagy magyarul az uniós kódolás hete egy 2013-ban indult kezdeményezés, melynek célja, hogy megismertesse a fiatalokkal a programozást. Minden évben önkéntesek – tanárok, iskolaigazgatók, könyvtárosok, az IT-ágazat képviselői, újságírók – segítik, hogy a rendhagyó programokon minél több gyerek ismerkedjen meg a kódolással. Aki pedig részt venne egy eseményen, annak elég a térképen böngésznie, hogy melyik országban, városban milyen workshopok, versenyek, különórák lesznek. Megnézhetjük térképen, hogy a közelünkben milyen programok lesznek Forrás: Origo Tavaly már 46 országban szerveztek a 90 uniós nagykövet segítségével programokat, hazánkban az IVSZ csapata segíti a koordinációt. 2016-ban csak Magyarországon több mint 200 (!) eseményt regisztráltak. Kezdjük az alapoknál Idén az Origo is csatlakozik az uniós kezdeményezéshez, hogy megmutassuk, mennyire nem kell előzetes képzettség vagy magolás ahhoz, hogy a kódolás alapjait elsajátítsuk. Persze nem lesz belőlünk autodidakta módon pár nap alatt okleveles mérnök, de a programozói gondolkodásmód és az alapok kiválóan átadhatók. Egy egyszerű, online, blokk alapú program működését mutatjuk meg, amelyet az MIT (Massachusettsi Műszaki Egyetem) és a Google szakemberei készítettek. A felület nagyon hasonló a méltán népszerű, szintén MIT-s Scratch-éhez. A Scratch is egy egyszerű, blokk alapú szerkesztőfelület Forrás: Origo Az App Inventor online változata ugyan korlátozott, de már alkalmas rá, hogy egy kész androidos alkalmazást készítsünk benne, amit használhatunk okostelefonon, vagy akár a Google Play áruházba is feltölthetünk. A programhoz készítettünk egy magyar nyelvű leírást, illetve egy egyszerű labdás játékon keresztül megmutatjuk, tényleg mennyire egyszerű megcsinálni egy appot. A kész művet pedig .apk formátumban lementhetjük: magunknak, másnak, az appboltba. A páromtól kapott egyik első ajándék éppen egy olyan app volt, amely ezen a felületen született meg. Elhihetik, micsoda érzés volt, hogy írt nekem egy alkalmazást, így mutatva ki, mit érez! Kiknek szól? A programot ajánljuk mindenkinek, aki érdeklődik a programozás iránt, belekóstolna, de nem tudja, merre tovább. A program megismerése és használatának elsajátítása kipróbáltan alkalmas egy rendhagyó informatikaóra megtartására; egynapos iskolai program kitöltéséhez; hétvégi, közös családi időtöltésre. Az App Inventor is blokk alapú szerkesztőfelület Forrás: Origo Elkészítettük az App Inventor magyar nyelvű leírását, illetve pontról pontra bemutatjuk egy egyszerű játék alapjait is, ahogy ismertetjük a kiegészítő androidos appot, az AI Companiont is (ezzel tudjuk ellenőrizni kódolás közben, hogy működik-e, amit csináltunk, illetve hogyan néz ki a végleges app): MIT App Inventor magyar leírás TUDNIVALÓK Mi kell a programozáshoz? Számítógép, internet, Gmail-fiók, illetve ajánlott egy androidos telefon, hogy kipróbálhassuk a kész művet. Hogyan kell használni a programot? Készítettünk egy magyar nyelvű leírást az App Inventor programhoz, illetve az AI Companion alkalmazáshoz. Mi van, ha elakadok? A Facebook-eseménynél próbálunk válaszolni a kérdésekre. DE! 2016. október 19-én, szerdán 9–13 óra között a Codecool mentorával, androidos fejlesztőjével közösen várjuk a kérdéseket, és próbálunk majd mindenkinek felelni. A Facebook-eseményen minden fontos tudnivalót, fejleményt megosztunk! Mit lehet nyerni? 1. Apple iPad mini 4, wifi, 32 GB, asztroszürke, iOS 2. Lenovo Miix 310, 64 GB, wifi, tablet+dokkoló, fekete, Windows 10 3. Asus Zenfone Go (Dual SIM), 16 GB kártyafüggetlen okostelefon, fekete, Android A nyereményeket a Qualysoft ajánlotta fel, ezúton is köszönjük nekik! Az első három helyezettet fogjuk díjazni, a zsűritagok: a Qualysoft és a Codecool fejlesztői, illetve az Origo Techbázis rovatvezetője. Kik nevezhetnek? 6–15 év közötti fiatalok, egyénileg és 2-3 fős csapatokban is. Egy személy viszont legfeljebb 1 darab egyéni ÉS 1 darab csoportos pályaművel nevezhet. Meddig és hogyan lehet nevezni? 2016. október 21., péntek 12 óráig várjuk a kész munkákat az alábbi linken, avagy a techbazis@origo.hu e-mail címre, „EU Code Week” tárgy megjelölésével. Az e-mailben küldjétek el az elkészített app linkjét (URL) (ehhez leírás itt), szerepeljen még a levélben a pályázó neve, születési dátuma, lakóhelye, iskolája neve, valamint egy 18. életévét betöltött rokon vagy tanár neve, és elérhetőségei (telefonszám, e-mail). Kizárólag az App inventorban készített, linkkel beküldött projekteket tudjuk elfogadni, Google Playbe feltöltött appot nem! --- Ezúton köszönjük a Qualysoft-nak és a Codecool-nak, illetve az EU Code Week hazai koordinátorának, az IVSZ csapatának a segítséget! Digitális oktatás: Let's block ads! (Why?) Forrás...