Gazdaság Angela Merkelt meghallgatták a dízelbotrányt vizsgáló bizottságban

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. március 08..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Meghallgatták Angela Merkel német kancellárt szerdán Berlinben a Volkswagen (VW) német autóipari csoportnál 2015 szeptemberében kirobbant dízelbotrányt vizsgáló parlamenti (Bundestag-) bizottságban.


    A parlamenti vizsgálóbizottság előtt tanúként meghallgatott kormányfő elmondta, hogy a sajtóból szerzett tudomást az Egyesült Államokban kirobbant ügyről, az első hírek megjelenésének napján, 2015. szeptember 19-én. A következő napokban meghallgatta Alexander Dobrindt közlekedési miniszter beszámolóját, és telefonon beszélt a VW akkori vezetőjével, Martin Winterkornnal, akitől a sajtótudósításokhoz és minisztere jelentéséhez képest nem tudott meg újdonságot.

    A kancellár hangsúlyozta, hogy a dízelbotrány a VW botránya, és nem a kormány vagy a kulcsfontosságú iparágként számon tartott, mintegy 800 ezer embert foglalkoztató német autóipar botránya.

    Támogatta az ügy feltárását


    A VW sajnálatos módon nem tárta fel az igazságot az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) előtt. A botrányban érintett VW-gyártmányok nem feleltek meg az EPA előírásainak, és ezt a VW-nál tagadták, amikor a hatóság kérdőre vonta őket - mondta.

    Amikor az EPA eljárást indított a cég ellen, Alexander Dobrindt utasítására a közlekedési minisztériumban vizsgálóbizottságot alakítottak - ismertette Angela Merkel, hozzátéve, hogy ugyan személyesen nem vett részt a testület munkájában, de támogatta minisztere törekvését az ügy maradéktalan feltárására.

    Nem talált mulasztásra utaló jelet


    A Bundestag vizsgálóbizottsága az ellenzéki pártok kezdeményezésére alakult 2016 júliusában annak megállapítására, hogy a kormány és az állami intézmények miként jártak el a botránnyal kapcsolatban.

    Az ellenzék szerint a berlini vezetés túlságosan közel áll az autóipari lobbihoz, és nem lépett fel elvárható módon azért, hogy megfelelően szigorú szabályozással elkerülje a botrányt, illetve feltárja az ügyet.

    Angela Merkel kifejtette, hogy nem talál kivetnivalót, mulasztásra utaló jelet kormánya és az illetékes hatóságok tevékenységében, de nem tudja megmagyarázni, hogy Németországban miért nem vették észre a rendellenességeket a VW-nál. Az viszont biztos, hogy Németországban nem az EPA által kifogásolt nitrogén-dioxid-kibocsátás, hanem inkább a szén-dioxid-kibocsátás ügye volt a középpontban - jegyezte meg a német kancellár hírportálok beszámolói szerint.

    Csaltak a teszteken


    Az EPA 2015 szeptemberében azzal vádolta meg a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így

    a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán.

    [​IMG]

    Volkswagen V6 dízel TDI

    Forrás: Volkswagen

    A VW - a legnagyobb európai autógyártó vállalat - elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...