Sport Áradozik a Honda vezére Michelisz Norbiról

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. április 29..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Nagyra értékelik Michelisz Norbertet, a Zengő Motorsport versenyzőjét a Hondánál: ezt Alessandro Mariani csapatfőnök nyomatékosította újfent, amikor a hvg.hu a hétvégi, hungaroringi futam közeledtével érdeklődött a szakvezetőtől a japán márka gyári csapatának jelenlegi helyzetéről, közeljövőbeli kilátásairól, valamint arról, hogy mire számíthat hazai megmérettetésén a legnépszerűbb magyar sportoló. Megtudtuk azt is, hogy a különítmény a versenyhétvége után is Mogyoródon marad.
    Michelisz Norbi, hazánk legnépszerűbb sportolója privát pilótaként tagja a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnyében szereplő Honda-kontingensnek, de tavaly óta a japán márkánál amikor csak tudják, dicsérik a Zengő Motorsport magyar kiválóságát. Honfitársunk olyannyira elismert tagja a mezőnynek, hogy nem csak a hazai autósport-fanatikusok gondolják úgy, hogy megérdemelt helye lenne a gyári csapat kötelékében a korábbi világbajnok Gabriele Tarquini, valamint Tiago Monteiro mellett, esetleg valamelyikük helyén, hanem külföldi rajongók, szakújságírók is.




    [TD="class: greyboxbody"] Michelisz Norbert
    Fotó: Honda Racing [/TD]
    [​IMG]
    Noha a jövőről egyelőre túlságosan korai lenne beszélni, az mindenesetre fontos tény, hogy a Hondánál az idei nehéz idénykezdet közben is szemmel tartják Micheliszt. Amikor a magyar pilóta a legutóbbi, franciaországi forduló első futamán kiváló rajttal a 4. pozícióból a 2. helyre ugrott fel, Daisuke Horiuchi, a Civic WTCC hajtóművének fejlesztéséért felelős technikai igazgató a csapat hivatalos közleményében kerek-perec kijelentette: „Nem győzöm méltatni Gabriele és Norbert tehetségét, akik csodálatos rajtokkal hasznosították a motorunk vezethetőségét!”
    Michelisz számára ezen a hétvégén az idény legfontosabb megmérettetése következik: a hazai, hungaroringi futamon a versenyző – ahogyan azt a korábbi években bizonyította - a maximálisnál is nagyobb erőbedobással versenyez. Az első két fordulóban látott Citroen-fölény miatt biztosan nem lesz egyszerű dolga, ám a hvg.hu érdeklődésére a Honda gyári programját működtető JAS Motorsport főnöke, Alessandro Mariani kijelentette: bíznak a márka berkein belül magasan jegyzett magyar fenegyerek jó szereplésében.
    „Mindannyian jól ismerjük Norbert potenciálját, így természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy a kocsija lehető legjobb legyen. Persze fontos figyelembe venni azt is, hogy ez a projekt nemrég született, így továbbra is a fejlődés fázisában járunk. Norbert teljesítményéről egyébként kizárólag jókat lehet elmondani és nagyra értékeljük a csapatmunkával kapcsolatos hozzáállását. Sajnos közvetlenül még nem dolgoztunk vele, így a technikai oldallal kapcsolatban nehéz lenne állást foglalni” – mondta a hvg.hu-nak Mariani.




    [TD="class: greyboxbody"] Mariani és Tarquini tavaly Suzukában
    Fotó: Honda Racing [/TD]
    [​IMG]
    A Honda-szakvezető egyébként a WTCC promóteréhez, Francois Ribeiróhoz hasonlóan nem a két csapat büdzséje közötti különbségnek, sokkal inkább az időzítésnek tulajdonítja a Citroen-fölényét: „Egyszerűen időre van szükségünk ahhoz, hogy ledolgozzuk a fejlesztésbeli hátrányunkat, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a Citroen már 2013 elején elkezdte az autója fejlesztését. Úgy érzem, hogy joggal vagyunk bizakodóak, ismerve a Civic technikai specifikációját, valamint a stábunk értékeit” – mondta a csapatfőnök.
    Míg a Citroen az első két forduló után háromnapos tesztelést bonyolított Valenciában, hangolva a hungaroringi futamra, valamint a magyar fordulótól már alkalmazott büntetősúlyokra, addig a Honda még nem bonyolított versenyhétvégén kívüli tesztelést a nyitány óta. Mariani szerint ez annak köszönhető, hogy Tarquini autójának marrakeshi csúnya összezúzása felborította a teszteléssel kapcsolatos terveket, ám a hungaroringi hétvége után, a szlovákiai összecsapás előtt pótolják a lemaradást.
    „A magyarországi forduló után, a Slovakiaring előtt a Hungaroringen maradunk” – mondta a jelenlegi tervekkel kapcsolatban a csapatfőnök. „Ez komoly erőfeszítést igényel a csapat minden tagjától, de óriási szükségünk van erre. Statikus és dinamikus tesztekre egyaránt szükségünk van, hogy számba vehessük a szükséges módosításokat, de természetesen készül számos új fejlesztés, amit ki kell próbálnunk és egyébként is sok új ötletünk van a karosszériával kapcsolatban. Közben Japánban nagy erőkkel dolgoznak a motoron is.”




    [TD="class: greyboxbody"] Honda Civic WTCC
    Fotó: Honda Racing [/TD]
    [​IMG]
    Az általános közvélekedés szerint a Hondának a Hungaroringen hegyeket kellene megmozgatnia ahhoz, hogy versenyképes legyen a Citroenekkel: ezt Mariani sem cáfolja, ugyanakkor a szakember hangsúlyozza, hogy a japán márka különítményének van oka arra is, hogy optimistán vágjon neki a mogyoródi hétvégének.
    „Fejlesztések tekintetében valóban hátrányban vagyunk a Citroenhez képest, de jómagam optimista vagyok, figyelembe véve a magyar pálya karakterisztikáját, az ottani tapasztalatainkat, valamint azt, hogy ettől a fordulótól kezdve életbe lépnek a büntetősúlyok” – mondta a hvg-hu-nak a szakvezető.
    Míg az egyéni tabellát az évad első két fordulója után a Citroen triója vezeti, addig a Honda legjobbja Tarquini: a veterán olasznak 31 pontja van, amivel a 4. helyen állomásozik, 54 ponttal lemaradva az éllovas José Maria Lopeztől. Monteiro 30 egységgel áll a 6. helyen, míg a privát hondások közül a marokkói Mehdi Bennani 16 ponttal a 8., Michelisz pedig 14 egységgel a 10. pozíciót mondhatja magáénak.
    http://hvg.hu/cegauto/20140427_Aradozik_a_Honda_vezere_Michelisz_Norbiro