Nem csak az derült ki, hogy miért rugdosta ki a Facebook a chatelőket egy külön alkalmazásba a Facebookból, hanem az is, hogy miként lesz mindebből és még sok minden másból boldogság. És persze pénz. Nem csekély a tét: 600 millió felhasználó tolong a Facebook oldalán. S közben terjednek a legfrissebb felmérésekből kinyerhető hírek, miszerint is a legnagyobb közösségi portálból éppen a legfiatalabbak kezdenek kiszeretni, és valamit gyorsan csinálnia kell az óriásnak, ha meg akarja tartani a fészbukolókat, meg velük a bevételeit is. Erre most, a Facebook F8 fejlesztői konferencián Mark Zuckerberg olyanokat mondott a színpadon, hogy – úgy tűnik –, ha szeretjük, ha nem, megerősítik, sőt, talán növelik piaci részesedésüket. Miről is van szó? A Facebook az összes többi nagy IT-óriással együtt az ázsiai piacra vetette ki a hálóját, ott lehet még bővülni, ott van a kor aranytojást tojó tyúkja. Mintegy ráadásul ez a piac pontosan azt szereti, amit a „klasszikus” fészbukból lassan elvándoroló legifjabb korosztály: a rövid üzenetküldő alkalmazásokat. Egyre bővül ugyanis az a jobbára fiatal felhasználói csoport, amely nem szeret leveleket írni – e-mailt alig használ –, tömör üzeneteket küld, csonkolt szavakkal, alkalmasint szándékosan rossz helyesírással, központozás, kisbetűt-nagybetűt nem alkalmaz (minek az?), viszont szereti a vizuális csicsákat, tehát „matricákat”, animációkat küldözget hosszadalmas fogalmazás helyett. Sok mindenről szólt a Facebook F8 fejlesztői konferencia, de leginkább erről, hogy efféle, mondhatni ázsiai stílusú üzenetküldővé válik a FB Messenger. Imádni fogják! Mark Zuckerberg a Facebook F8 fejlesztői konferencián San Franciscóban Nem kevesebb, mint 47 plugint integrál rövidesen a Facebook a Messengerbe. Nem elég a videó és a hanghívás beépítése, lesz itt minden: küldhetünk pénzt (!) rajta keresztül – igaz, kezdetben csak Amerikában, de hamarosan nálunk is; a weboldalakba illeszthető lesz az alkalmazás, hogy azon keresztül társalogjanak, mondjuk, a cégek az ügyfeleikkel; lesz még időjárás-jelentés is benne, meg ami kell. És ami a legfontosabb: üzeneteinket csilivili animációkkal helyettesíthetjük, sőt magunk is készíthetünk emotikonokat, mehetnek a gifek, villogó neonszövegek, bekerül még a Talking Tom is (ha még valaki emlékszik erre a mackóra). Ezeket hívják fészbuknyelven önkifejezésnek. Magyar fejlesztőcsapat is csinált bele egy jópofát, a ClipDis-t (magyarul, sajna, nem beszél - tényleg, minek is?), ami üzenetünket filmekből kivágott részekből „montázsolja” újra, s így mondandónkat híres emberek fogják "szájukra venni". Ha minden igaz, még azok is tudják majd használni a Messengert, akik pusztán üzeneteket akarnak küldeni általa. Sikerre van ítélve. Forrás:http://www.hirado.hu/2015/03/26/aranytojast-kezd-tojni-az-fb-messenger/#