Február elején derült ki, hogy a Steam Greenlight lehúzza a rólót, helyette pedig jön a direkt kiadás. Az elmúlt hónapokban a vita arról szólt, hogy mekkora legyen az az összeg, amit a fejlesztőknek fizetniük kell, ha a játékaikat meg akarják jelentetni a Steamen. Nos, a tárgyalások lezárultak, és a lehető legalacsonyabb díjban állapodott meg a Valve a stúdiókkal. Dobpergés: ha játékot készítetek, és azt a Steamen akarjátok kiadni, csak 100 dollárt kell fizetnetek! "Racionális és meggyőző érvek szóltak mindkét határösszeg mellett (tudjátok, az eredeti tervek szerint 100 és 5000 dollár kellett volna fizetni), de a belső ötletelésünk végül az 500 dollárt jelölte meg. De a közösség rákérdezett arra, hogy miért nem lehet olyan alacsony, amilyen csak legyen, illetve megkért minket, hogy tegyünk ennek érdekében." -- olvasható a Steam legújabb blogposztjában. Ugyanakkor nem lesz automatikus a publikálás, az emberi beavatkozás továbbra is jelen lesz, mert csak így biztosítható a minőségi kínálat fenntartása. Ha pedig a fejlesztők játéka eléri az 1000 dolláros bevételt, akkor a Valve visszautalja nekik a 100 dolláros publikálási díjat. A Valve a jövőben ki fogja bővíteni a kurátori rendszert is, így a mainál jóval szélesebb tartalmat hozhatnak létre, míg a követők azt fogják látni, hogy a kurátorok sokkal erősebben lesznek jelent az áruházban. A Steam Direct egyelőre nem kapott pontos startdátumot. de valószínűleg egy-két hónapon belül elrajtol. Let's block ads! (Why?) Forrás...