Szinte már hihetetlen, hogy a gépkocsik fényszórója évről évre mennyit fejlődik. Nem is olyan régen még csak és kizárólag halogénégővel világítottak az autók, aztán felbukkantak az első xenon-alapú lámpák, az utóbbi időkben pedig már ezeket is kezdték felváltani a még hatékonyabb működésű LED világítótestek. A legújabb modellekben már nem is LED-es, hanem lézerlámpa található, melynek fényét rengeteg szempont alapján lényegében pillanatonként aktuálizája az intelligens vezérlés. És még mindig van hova tovább. Az Opel bejelentette, hogy immár két éve folytat kísérleteket egy olyan mátrixos LED világítási technológiával, melynek lényege, hogy a kocsi számítógépe szenzorok segítségével folyamatosan a szemünket pásztázza, és a lámpa fénycsóváját ennek megfelelően folyamatosan optimalizálja. A fejlesztések kezdetén még csak egyszerű webkamerákat használtak a fejlesztők, a legújabb prototípusokban azonban már profi kamerák és infravörös szenzorok is a rendszer részét képezik. A megoldás másodpercenként ötvenszer monitorozza a sofőr arcát - kalibrálásra nincs szükség, ugyanis a rendszer a vezető méretétől függetlenül minden esetben kiválóan működik. Azt egyelőre nem tudni, hogy a szembejövő autósokat egyáltalán nem zavaró világítást biztosító, szemkövetős új fényrendszer pontosan mikor debütál majd a kereskedelmi forgalomban.