A McDonald's globális központja a családok iránti elkötelezettségét új vállalások bejelentésével erősítette meg - áll a gyorsétterem-lánc közleményében. A tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását kívánják elősegíteni – utóbbit a Ronald McDonald House Charities tevékenységén keresztül. A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 országot jelentő piacán több szempont szerint is továbbfejleszt. Az öt pontban megfogalmazott vállalások terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így például a zöldség fogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár. Változtat a gyerekmenün a McDonald'sForrás: McDonald's YouTube Felelős reklámozás és fejlesztés a magyar piacon is A hazai hálózat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat. A Magyarországon kapható Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. Azok a termékek, például a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó. A vállalat önkorlátozás alatt tartja reklámtevékenységétForrás: AFP/Kenzo Tribouillard A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára. Az EU Pledge aláírójaként (az EU Pledge több európai élelmiszeripari nagyvállalat gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról szóló vállalása), a McDonald's felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét. Ennek értelmében jelenleg is csak az EU Pledge-ben meghatározott tápérték-kritériumoknak megfelelő menüvariációkat jelenít meg, illetve reklámoz. 12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit. A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A tévéreklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet. Folytatódik az olvasást népszerűsítő program is A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több, mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a menük részeként. A program folyamatosan bővül, így 2019-re a gyerekek már több, mint 100 országban, egész évben választhatnak majd könyvet a Happy Meal-ben. Magyarországon 2012-ben indult el az olvasás-népszerűsítő program. Ennek részeként évente több alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyveket csomagoltak a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a kifejezetten a hazai vendégek számára megalkotott Dóri és Marci nyomoz című kötet, 2016-ban pedig interaktív olvasást népszerűsítő foglalkozások keretében fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országszerte több McDonald's étteremben. Évente több millió családot támogatnak a Ronald Házak A McDonald's a Ronald McDonald House Charities-en keresztül több mint negyven éve segíti a családokat abban, hogy a szülők akkor is a gyermekeik közelében lehessenek, amikor a kicsik hosszú kórházi kezelést igénylő betegséggel küzdenek. A vállalatóriás jelzése szerint, a gyerekekre és a családokra gondolva alakítják át menüjüketForrás: Táfelspicc Világszerte 64 országban 364 Ronald McDonald Ház, 227 Ronald McDonald családi szoba és 49 Ronald McDonald mobil gyermekorvosi rendelő áll a rászorulók rendelkezésére. Így csak az elmúlt évben több, mint öt és fél millió gyermeknek és családjának tudott az alapítvány segítséget nyújtani. Magyarországon eddig több, mint 9000 család részesült ebből a segítségből az 1994-ben létrejött Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány által Budapesten és Miskolcon működtetett Ronald Házakban, valamint a pécsi Ronald Szobákban. Az alapítvánnyal együttműködő kórházak, klinikák ajánlására a családok ingyenesen vehetik igénybe az apartmanokat. A program finanszírozásában jelentős szerepet vállalnak a McDonald's és franchise partnerei által üzemeltetett éttermek, amelyek 2017-től minden eladott Happy Meal után 5 forinttal, az adománygyűjtő hét során pedig minden eladott sült burgonya után 40 forinttal támogatják az alapítvány működését. Let's block ads! (Why?) Forrás...