Célzottan lehet hirdetni a sofőröknek az Experience Cloud új kiterjesztésével. Ha valami túlságosan okossá válik, akkor előbb-utóbb garantáltan reklámokkal kezdi majd traktálni a tulajdonosát. Az Adobe bemutatta Experience Cloud szolgáltatásának járművekbe szánt kiterjesztését, amely lehetővé teszi az autógyártók és az alkalmazásfejlesztők számára a kocsi által rögzített információk könnyű értelmezését. A kép csak illusztráció Forrás: Volkswagen A megoldás érdekessége, hogy gépi tanulással teljesen személyre szabott viselkedési profilt készít a sofőrökről. Ennek köszönhetően az autógyártók például statisztikákat kaphatnak a kocsik különböző funkcióinak népszerűségéről, használati körülményeiről. Ezen felül hibákról is értesülhetnek a rendszeren keresztül: ha mondjuk nem működik egy hangparancs, és a sofőrnek az érintőkijelzőn kell koppintgatnia, akkor az illetékesek anélkül is képesek lehetnek kivizsgálni a problémát, hogy az ügyfél vette volna a fáradtságot a panasztételre. Mindez nem hangzik rosszul, de az Adobe szerint a rendszernek van még rendkívül fontos sajátossága: az információk felhasználásával lehetőséget nyújt a sofőrök célzott reklámokkal való bombázására. Például ha egy sofőr a sztrádán hajt, akkor a hallgatott netes rádióalkalmazásban lejátszott reklám felhívhatná a figyelmét a következő lehajtónál lévő gyorsétteremre, vagy esetleg a rutin szervizlátogatás előtt ajánlhatna neki egy biztosan jó típusú motorolajat. Egyelőre nem világos, hogy az autógyártók mennyire érdeklődnek az Adobe technológiája iránt, de ha mellékes bevételt szerezhetnek a kocsijaikban lejátszott reklámokból, akkor szinte garantáltan megfontolják majd a használatát. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...