Globális felvilágosító kampányt kell indítani a közösségi médiafelületeket elárasztó álhírek ellen – jelentette ki az Apple vezérigazgatója. Tim Cook szerint a helyzet szükségessé teszi a hatóságok és a tech-cégek közös fellépését. A vállalatvezető a The Daily Telegraphnak nyilatkozva kifejtette: olyan jellegű felvilágosító hadjáratra van szükség, mint amilyennel a környezetvédelemmel kapcsolatos közgondolkodást is sikerült megváltoztatni. Úgy vélte: a közvélemény figyelmét fel kell hívni az interneten megjelenő kitalált sztorik veszélyeire, és ezt már az iskolában is meg kell tenni. A gyerekeket a legkönnyebb megtanítani erre, ők pedig a szüleiket is rászorítják a cselekvésre. Ezt tapasztaltuk a környezetvédelmi kérdésekben is: a gyerekek tanultak erről az iskolában, aztán hazamentek, és feltették szüleiknek a kérdést, hogy miért vesznek és miért dobálnak ki műanyag palackokat – magyarázta Tim Cook. Az Apple-vezér úgy véli: az álhírek özönét olyan gátlástalan cégek indították útjára, amelyek bármilyen áron online olvasottságuk növelésére törekszenek. „Ma sajnos azok állnak nyerésre, akiknek célja a legtöbb kattintás elérése, nem pedig a legtöbb igazság kimondása, és ez megöli a gondolkodást” – fogalmazott. Hozzátette: az Apple-höz hasonló technológiai cégeknek olyan eszközöket kell kifejleszteniük, amelyekkel útját lehet állni az álhírek terjedésének, a szólás- és a sajtószabadság sérelme nélkül. Éppen az álhírek elleni fellépés segítené a minőségi újságírást a klikkvadász tartalmak visszaszorításában, és ebből a valós tartalmakat közvetítő, megbízható, nem szenzációhajhász hírközlő orgánumok kerülhetnek ki győztesen – mondta. (MTI)