Európában háromszorosára nőtt az okostelefonok száma és hasít az adatforgalom is. Az sem egyértelmű, mi a kedvenc márka a régióban, iPhone-tól Samsungon át a Sony Xperiákig mindenki másért rajong. Az Ericsson legfrissebb Mobilitási Jelentése szerint az európai országokban az elmúlt két évben csaknem kétszeresére nőtt az okostelefonok penetrációja a háztartásokban. Kelet-Európa fejlődő piacain a háztartásokban megháromszorozódott az okostelefon penetráció. A nagyon fejlett piacokon, mint az Egyesült Királyság vagy Svédország, ez a szám már meghaladta az asztali számítógépekét. A táblagépeket elsősorban az okostelefonokkal párhuzamosan használják, így ezek penetrációja is jelentős növekedést mutat, a 2012-ben mért mindössze 18%-hoz képest 2014-ben már megközelítette az 50%-ot. Az okostelefon a legkedveltebb eszköz olyankor, amikor a mobilitás az alapvető követelmény, például üzenetküldésnél és hanghívásoknál. Az európai internet felhasználók körében az okostelefonokat és a táblagépeket egyre gyakrabban használják játékra és a közösségi háló elérésére. A helyhez kötöttebb eszközök, például az asztali számítógépek és laptopok esetében a leggyakoribb tevékenység a netes böngészés, ami az európai internet felhasználók 93%-ára jellemző. Az online vásárlás és a közösségi média felkeresése a második és a harmadik leggyakoribb tevékenység ezeken az eszközökön. Európában minden országban vannak még WCDMA/HSPA hálózatok, mégis csaknem valamennyi országban bevezették már az LTE-t. Az LTE előfizetések száma egész Európában növekszik. Nyugat-Európában van a legtöbb LTE előfizetés, míg Kelet-Európa ezen a téren lemaradásban van, mivel itt más országoknál később osztották ki a frekvencia tartományt. Az LTE előfizetések száma Európában 2014 folyamán a háromszorosára nőtt és elérte a mobil előfizetések 8%-át. 2020 végére körülbelül 700 millió LTE előfizetés lesz, ami az összes mobil előfizetés nagyjából 55%-ának felel majd meg. 2020 végére Európában a mobilforgalom eléri majd a havi 6,2 ExaByte-ot (EB) - ez körülbelül a nyolcszorosa a 2014. évi forgalomnak. Az elkövetkező években a mobil hangforgalom enyhe növekedése várható, ez azonban szinte semmiféle hatással nem lesz a teljes mobilforgalom nagyságára. A mobil adatforgalom továbbra is egyenletesen emelkedik, és 2014-ben 50%-kal nőtt az előző évhez képest. A mobiltelefon szegmensben a forgalmat elsődlegesen az okostelefonok generálják - a mobil hálózatokon bonyolított teljes havi okostelefon forgalom 2014 és 2020 között a kilencszeresére nő majd. Hogy mik Európa kedvenc okostelefon-márkái, megoszlanak a vélemények. Forgalom terén természetesen itt is erős Samsung-Apple küzdelmet láthatunk a csúcs közelében, ám ez a régió jóval megosztottabb a márkák terén, mint például az észak-amerikai. Többen esküsznek a Microsoft által forgalmazott Lumiákra, de erős például a Sony Xperia modelljeinek, vagy a HTC készülékeinek rajongótábora is. Ezen kívül Európában jó piaca van a kissé kevésbé nagynevű gyártók, kínai vállalatok belépő szintű és középkategóriás telefonjainak is.