A Mastercard friss kutatása szerint az európaiak egynegyede már szeretne okosórával, karkötővel, kulcstartóval, vagy egyéb viselhető eszközzel fizetni. A magyar megkérdezettek 27 százaléka nyitott az új fizetési technológiára. A bankártyákkal egy érintéssel végrehajtott fizetések összege az elmúlt évben 145 százalékkal nőtt, és Európában is egyre többen fizetnének viselhető eszközök segítségével. A folyamatos bővülés mellett évről évre egyre jobb az innovatív eszközök fogyasztói megítélése. Legnagyobb mértékben a visszaélésektől való félelem csökkent – ennek visszaesése Hollandiában 41 százalék, Spanyolországban 33 százalék, és az Egyesült Királyságban 31 százalék. OkosóraForrás: AFP/2016 Getty Images/Drew Angerer Az ABN AMRO Bank együttműködésben a Mastercarddal lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a folyószámlájukhoz kapcsolt viselhető eszközök segítségével a világon bárhol tudjanak fizetni. A kibocsátást megelőző teszt során, melyben 500 fő vesz részt, a felhasználók megtapasztalhatják, hogy milyen egy gyűrű, egy óra, egy karkötő vagy egy kulcstartó segítségével kiegyenlíteni a számlát. „Egyérintéses fizetésben Európa a világ élén jár, a technológia elsöprő sikere pedig megteremti az igényt az egyre kényelmesebb fizetési módok iránt. A vásárlók egyérintéses technológiába vetett bizalma nagyobb, mint bármikor korábban. A fogyasztók már szeretnék megtenni a következő lépést a viselhető eszközök irányába. A holland bankkal folytatott teszt éppen ilyen digitális előrelépést jelent a felhasználóknak." – mondta Paolo Battiston, a cég digitális fizetésekért és fejlesztésekért felelős ügyvezető alelnöke. Az egyérintéses elfogadóhelyek száma Európában tavaly 42 százalékkal nőtt, a fizetési műveletek 38 százaléka pedig ma már ezzel a technológiával történik. Hollandiában a terminálok 80 százaléka alkalmas egyérintéses fizetésre, az ABN AMRO szerint az országban a fizetések több mint fele egyérintéssel történik. Eljött az idő, hogy felhagyjunk a körülményes fizetéssel és a viselhető fizetési technológiákon keresztül egy új, jobb fogyasztói élményt kínáljunk felhasználóknak. Fontos számunkra, hogy ügyfeleinknek kényelmes és személyre szabott fizetési megoldást kínáljunk " – mondta Yvonne Duits, a holland ABN AMRO fizetési termékekért felelős vezetője. Az amerikai cég az elkövetkezendő öt évben az egyérintéses technológia világszinten való elterjedését várja. Let's block ads! (Why?) Forrás...