A kiskereskedők arcfelismerő rendszert használnak, hogy vásárlóik adatait összegyűjtsék. Az ügyfél nemének, korának és etnikumának azonosításával nyomon követhető a vásárló hangulata és szokása - mondja Mark Lunt, a Jardine OneSolution (JOS) csoportigazgatója. „Az üzletek egyre inkább kiismerik vásárlóikat... nyomon követik, hogy ki látogatja a bevásárlóközpontot, és hogyan viselkedik ott" – mondta Mark Lunt a CNBC-nek. A JOS a kiskereskedelmi szektor cégeivel dolgozik az arcfelismerés hatékonyabbá tételén, hogy a betérő vásárlókat minél inkább kiismerjék. Illusztráció Forrás: Cultura Creative//Les and Dave Jacobs/ Az összegyűjtött adatok a vásárlók számát, életkorát, etnikumát, és nemét tartalmazza, hogy ezzel minél jobb ajánlatokat tehessenek vevőiknek – foglalta össze Lunt. A JOS szerint az üzletekben hallható zenét is igyekeznek a vásárlói hangulat szerint változtatni. Ugyanakkor az ügyfelek személyi adatait nem rögzítik. A kiskereskedőknek be kell tartani az előírásokat, amelyek az összegyűjtött adatokra és azok használatára vonatkoznak. A technológia már létezik, az akadályokat az adatvédelmi és a kulturális aggodalom képezi" – mondta Lunt. Korunk egyik meghatározó adatvédelmi problémája a vásárlói adatok gyűjtése és azok felhasználása. Az igazgató szerint ugyanakkor a cégek komoly összegeket fektetnek az adatok biztonságos tárolásába. Illusztráció Forrás: MTI/ap/Anne D'innocenzio Hozzátette, hogy az Ubernél nemrégiben történt nagy mennyiségű adatlopás is azt mutatja, hogy a vállalkozásoknak rendkívüli figyelemmel kell kísérniük az adatok biztonságát. KAPCSOLÓDÓ CIKK Let's block ads! (Why?) Forrás...