Gazdaság Az üzletek zenéjét is a vásárlók hangulatához igazítják

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. november 27..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A kiskereskedők arcfelismerő rendszert használnak, hogy vásárlóik adatait összegyűjtsék. Az ügyfél nemének, korának és etnikumának azonosításával nyomon követhető a vásárló hangulata és szokása - mondja Mark Lunt, a Jardine OneSolution (JOS) csoportigazgatója.


    „Az üzletek egyre inkább kiismerik vásárlóikat... nyomon követik, hogy ki látogatja a bevásárlóközpontot, és hogyan viselkedik ott" – mondta Mark Lunt a CNBC-nek.

    A JOS a kiskereskedelmi szektor cégeivel dolgozik az arcfelismerés hatékonyabbá tételén, hogy a betérő vásárlókat minél inkább kiismerjék.

    [​IMG]

    Illusztráció

    Forrás: Cultura Creative//Les and Dave Jacobs/

    Az összegyűjtött adatok a vásárlók számát, életkorát, etnikumát, és nemét tartalmazza, hogy ezzel minél jobb ajánlatokat tehessenek vevőiknek – foglalta össze Lunt. A JOS szerint az üzletekben hallható zenét is igyekeznek a vásárlói hangulat szerint változtatni.

    Ugyanakkor az ügyfelek személyi adatait nem rögzítik. A kiskereskedőknek be kell tartani az előírásokat, amelyek az összegyűjtött adatokra és azok használatára vonatkoznak.

    A technológia már létezik, az akadályokat az adatvédelmi és a kulturális aggodalom képezi" – mondta Lunt. Korunk egyik meghatározó adatvédelmi problémája a vásárlói adatok gyűjtése és azok felhasználása. Az igazgató szerint ugyanakkor a cégek komoly összegeket fektetnek az adatok biztonságos tárolásába.

    [​IMG]

    Illusztráció

    Forrás: MTI/ap/Anne D'innocenzio

    Hozzátette, hogy az Ubernél nemrégiben történt nagy mennyiségű adatlopás is azt mutatja, hogy a vállalkozásoknak rendkívüli figyelemmel kell kísérniük az adatok biztonságát.

    KAPCSOLÓDÓ CIKK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...