Az új Audi még a közlekedési lámpát is figyeli helyettünk

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. augusztus 23..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,621
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hétvégén írtunk arról, hogy az Audinál olyan lengéscsillapítóval kísérleteznek, ami a Pom-Pom módjára történő fel-le lengedezés közben áramot termel, most pedig itt az újabb német fejlesztés, mégpedig a közlekedési lámpákkal kommunikáló autó, ami a gyártó szerint lehetővé teszi, hogy soha ne legyen piros. De ez persze így ebben a formában nem igaz.

    Ősztől, ha valaki egy új Audi Q7, vagy A4 volánja mögött ül, a műszerfalról azonnal tudni fogja, hogy mikor vált zöldre a lámpa, és ha nem szeretne a pirosnál várakozni, akkor mennyivel kell hajtania, hogy zöldet fogjon ki, mire odaér. Ez egyébként arra is jó, hogy aki szeret versenyzőset játszani, az már egy másodperccel a zöld előtt bőgetheti a motort, már amennyiben olyan városban jár, ahol a jelzőlámpák működése központilag szabályozott, és ez a központ hajlandó kommunikálni az autóval is. Mindezt videóval is illusztrálták.

    Ahogy a videóból talán kiderül, eléggé korlátozott azon városok száma, ahol az új Audik lámpaolvasó tulajdonságát ki lehet használni, de azokon a településeken, ahol működik a dolog, a 2017-es Audi A4, A4 allroad, illetve a június 1 utáni Q7-esek cellainformációs kapcsolattal rendelkező darabjai nagy királyok lehetnek. Egyebekben pedig a rendszer azt is jelzi, ha egy lámpa hamarosan pirosra vált, bár azt nem tudni, hogy ilyenkor a műszerfalon kap-e a sofőr némi buzdítást arra, hogy kicsit jobban tapossa a gázt.

    Az Audi lámpafigyelő rendszere csak egy aprócska darabja annak, amit okosváros néven szoktak emlegetni az olyan nagy cégek, mint az SAP vagy az IBM, ugyanakkor részleteket sokkal ritkábban hallani. Érdemes azonban odafigyelni a videó azon részére, amikor az autók közti kommunikációról van szó, hiszen itt a járműről járműre továbbított információ sokkal rugalmasabbá, sőt, biztonságosabbá teheti a vezetést.