Az Utolsó Éjszaka Párizsban

A témát ebben részben 'Filmek Bemutatói' klarensz hozta létre. Ekkor: 2015. január 28..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    2014.08.28. (Diplomatie) 1944 augusztusában járunk, amikor a második világháború végkimenetele már eldőlni látszik: Hitler csapatai meggyengültek, a szövetségesek pedig fokozatosan törnek előre. A többgenerációs katonai család sarja, Dietrich von Choltitz tábornok a Führertől azt a feladatot kapja, hogy a legfontosabb épületeiben és hídjainál aláaknázott Párizst robbantsa fel. Ha Choltitz engedelmeskedik a parancsnak, nemcsak az európai kultúra egy kiemelkedően fontos darabját törli el a föld színéről, de több millió ártatlan embert is elpusztít. Viszont ha megkíméli a várost, akkor a Gestapo mészárolja le az egész hátrahagyott családját.

    KRITIKA

    Taktikai szájharc egy szobában, aminek Párizs megmaradása a tétje.

    Hlavaty Tamás

    [​IMG]Volker Schlöndorff nagy tiszteletben álló rendező, aki Louis Malle, Jean-Pierre Melville és Alain Resnais mellett kezdte bontogatni a szárnyait, később a német új film egyik kulcsfigurájává vált, aki sokat tett azért, hogy a negatív történelmi bélyeg végre lekerüljön generációjáról. Ez azért furcsa, mert pályafutása során mégsem tudott elszakadni a világháborús uniformisoktól, legyen szó a zsenge, de nagyhatású A fiatal Törlessről, vagy a Bádogdob című regény színvonalához méltó filmes feldolgozásáról. A veterán direktor most is történelmi hátteret használ, de a végeredmény szerencsére inkább morális szempontból izgalmas, így közelebb van FábriAz ötödik pecsétjéhez, mint a hasonló témát boncolgató, de túl hollywoodi, túl felszínes Műkincsvadászokhoz.
    Az utolsó éjszaka Párizsban igazából egy kamaradráma, érződik rajta, hogy színdarab-adaptáció minimális költségvetésből, de a színészek játéka elfeledteti velünk, hogy egy moziteremben ülünk, nem színházban. Niels Arestrup, mint hithű náci, akinek motivációja egyre árnyaltabb lesz, remekel, ahogy a másik főszereplő, a meggyőzés erejével operáló André Dussollier is – viszik a hátukon a dialógusoktól súlyos mozit, amiben az izgalmat Párizs lehetséges elpusztítása és annak lelki terhe szolgáltatja. Összességében feszült és intelligens film, nagy téttel a cselekményben, kevés kockázattal a valóságban.

    [​IMG]

    88 perc, francia-német
    Az utolsó éjszaka Párizsban « VOX.hu