A GoPro akciókamerái valóban minőségi darabok, ám ezt meg is kell fizetni, és ehhez nem mindenkinek van pénze, vagy épp kedve. Főleg úgy, hogy más gyártóknál már néhány tízezresért is kaphatunk 1080p-ben rögzítő, mindenféle plusz kiegészítővel ellátott darabokat, ennek hatása pedig szépen begyűrűzött a GoPro mérlegébe is. Márpedig ha egy cégnél azt tapasztalják, hogy az eladások csökkennek, akkor mindamellett, hogy megpróbálnak valami olyasmit villantani, ami ismét felcsigázza az érdeklődést, leépítések is előfordulnak, és ennek a GoPro esetében az alkalmazottak 7 százaléka látja kárát. Értelemszerűen a befektetők sem örülnek túlzottan, mert a 2014-es bivalyerős utolsó negyedév adatai alapján a vállalat még közel 634 millió dollárt keresett, 2015 ugyanezen időszakára pedig 690 milliót láttak a pénzügyi jósok, de nem jött be a számításuk. 435 millió lett a vége, ami 30 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőttihez képest. Ugyanakkor érdemes megvizsgálni a hátterét, hogy idén miért nem volt kolbászból a GoPro-féle kamerakerítés. Amennyiben megnézzük a termékpalettát, azt látjuk, hogy 2014 októbere óta (Hero 4 Black, és Hero 4 Silver) nem érkezett egyetlen csúcsmodell sem, csak a Hero 4 Sessiont dobták piacra, amiről még maga Nick Woodman, a cég vezérigazgatója is elismerte, hogy túlárazták, éppen ezért a karácsonyi szezonra konkrétan megfelezték az árcédulán látható összeget. 2016-ra tehát ki kell találniuk valamit, ha nem akarnak lassan, de biztosan felőrlődni a konkurencia malomkövei között, és lesz is érdekességük, mint például a Karma, ami a GoPro első drónja, de eddig csak egy rövid videót láthattunk róla. Mindemellett a CES 2016-on beszéltek egy 360 fokos kameráról is, ami az idei év egyik érdekessége lehet, hiszen más gyártók is hasonló eszközön törik a fejüket. Azt viszont el kell ismerni, hogy ha akár még egy drágább, például 50 000 forintos akciókamera felvétele után is megnézzük azt, hogy mit tud egy GoPro, biztosan érezni fogjuk a különbséget, de amikor a piacon egyre több a jelentkező, akkor mind jobban meg kell küzdeni egy csúcskategóriás termék eladásáért. Kivéve, ha az eszközünkön van egy alma logó, mert akkor úgyis veszik, mint a cukrot, kerül amibe kerül.