A Best Buy, az egyik legnagyobb műszaki cikkekkel foglalkozó kereskedelmi lánc az USA-ban, legutolsó bejelentésével alaposan felborzolta a vásárlói kedélyeket. A cégnél azt közölték, július 1-től kivezetik termékkínálatukból a CD-ket. Papírforma szerint nem okozhatott túlságosan nagy meglepetést a Best Buy bejelentése, ugyanakkor a jelek szerint a vásárlókat mélyen érintette – írja a Business Insider. A CD-k kivezetése a harag és a vásárlói elégedetlenség hullámait szította fel a lánc ellen, igaz, csak virtuálisan, pontosabban online. Nem lesz belőle új bakelit A döntés mögött józan racionális belátás áll: a CD-k eladásai – ahogy az várható volt – az online, a legális letöltés és a streaming szolgáltatások erősödésével folyamatosan zuhannak. Így a kereskedőknek mind kevésbé éri meg azokkal foglalkozni, a termékekkel kapcsolatos adminisztratív és logisztikai feladatokat elvégezni. Ilyen egy átlagos "Black Friday" a Best Buy boltjai előtt, most viszont a vásárlók nagyon pipák a CD-k kivezetése miattForrás: AFP/Mark Ralston 2001-ben még több mint 800 millió CD-t értékesítettek az USA-ban, ám az elmúlt évekre ez a szám 90 millió körüli értékre esett vissza. Várható, hogy a tendencia állandó marad a jövőben is, és a CD-ből nem lesz az új bakelit. Utóbbinak egyébként valóságos reneszánsza figyelhető meg az elmúlt évek adatai alapján. A fizikai adathordozókon kapható zenepiac beszűkülése mellett az online viszont szárnyal. 2017 harmadik harmadában 636 millió albumnyi zenét vásároltak ilyen módon, csak az USA-ban, ami 12,5 százalékos növekedés a megelőző év azonos időszakához képest. Egyesek szerint most már biztos, hogy hamarosan elérkezik, amikor eltemetik a CD-t (illusztráció)Forrás: Pixabay Szembenézni a tényekkel Az amerikai áruházlánc az adatok szerint a csökkenő CD-piacon belül az egyik legnagyobb szereplőnek számított. Talán ezért is érte szinte sokkszerű hatásként a vásárlókat az, hogy nyáron kisöprik polcaikról a lemezeket. Addig pedig mindent megtesznek azért, hogy a felhalmozott készletekről megszabaduljanak. Ez tehát gazdasági szempontból racionális döntés az áruházlánc részéről. A vásárlók reakciói ugyanakkor arról árulkodnak, van igény a hagyományosnak mondható hordozón zenét vásárolni. Sok tweet-ben éppen erről írnak a CD-khez ragaszkodók: a boltok polcairól kiadványokat vásárolnak, melyek a lemezekhez tartozó füzetek vagy kiegészítők miatt, nem csak a zenéről szólnak. Többen a számítógépek térnyerését kárhoztatják a CD-k visszaszorulásáért, és megemlítik, hogy innentől gondot fog okozni speciális, gyűjtői kiadványok beszerzése is. Rengetegen egyszerűen csak dühüket és nemtetszésüket fejezték ki a bolthálózat döntése miatt. Egy hozzászóló pedig megemlíti: ez a döntés azt jelenti, elkerülhetetlen a CD halála. Let's block ads! (Why?) Forrás...