Ma este bemutatták a csillagmárkások a minden tekintetben újat hozó AMG GT kétüléses sportautót, mely jövőre kerülhet a kereskedésekbe kétféle erőkiadásban. Már a gyengébbik változat is 462 lóerőt állít csatasorba! Képgaléria megtekintése Hónapokig tartó találgatások és megannyi kémfotó után végre hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes-AMG GT, hogy a Benz nevet elhagyva a márka zászlóshajójaként új vizekre vezényelje azt. Bár a híres-neves múltbéli elődtől, a 300 SL-től is örökölt designelemeket – például az egyrészes hűtőrács, vagy a buborékforma kabin – a mérnökök igyekeztek valami egészen mást, valami igazán XXI. századit kihozni a formából. Ez a képeken is láthatóan elég jól sikerült. Képgaléria megtekintése Az AMG GT-t elnézve először az SLS AMG juthat eszünkbe, ám az ördög a részletekben rejlik. A lapos formára oldalról pillantva rögtön feltűnik az előre tolt első tengely, valamint az utastér közép-hátsó elhelyezkedése. Ez az orrmotor miatt volt fontos, így ugyanis az első tengelyre csupán az össztömeg 53 százaléka kerül, míg hátra a maradék 47. A frontot a már említett hatalmas hűtőrács uralja, míg a LED nappali menetfényes fényszórók alá került még egy-egy méretes légbeömlő. A külső visszapillantók természetesen szénszálas műanyagból készültek és magukban foglalják az indexeket is. A hátsót a diffúzoros lökhárító és a benne helyet kapott kipufogók, a LED technológiát alkalmazó lámpák, valamint a megfelelő sebesség esetén automatikusan kinyíló szárny teszi messziről felismerhetővé. Képgaléria megtekintése A belső tér hangulatának kialakításakor nagy hangsúlyt fektettek a tervezők az autó lelkéül szolgáló V8-as motorra, így a középkonzol a gépháztető alatt megbújó motortakaró formáját követi. Az anyagminőségre egyetlen rossz szavunk nem lehet: fém, illetve hasított és sima bőr feszül azokon a helyeken, ahol az ember keze a legtöbbet jár, de a karbonról sem kell lemondanunk. Az apró méretű, alul lapított kormányon keresztül nézhetjük a klasszikus műszereket és a minden fontos információt szolgálatunkra bocsátó központi kijelzőt, de egy hétcollos megjelenítő szintén helyet kapott a kabinban. Képgaléria megtekintése És akkor a technika. Az AMG GT hátsó kerekeinek meghajtásáról egy hétsebességes duplakuplungos váltóhoz kapcsolt 4.0 literes biturbó V8 gondoskodik alsó hangon 462 lóerővel és 600 Nm-es csúcsnyomatékkal. Így az 1540 kilogrammos kupé 4 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órára, s meg sem torpan a 302 km/órás végsebességig. Ám akinek ez nem lesz elég, megvásárolhatja a gyárilag vadított AMG GT S kiadást 510 lóerő és 650 Nm kíséretében. A 3982 köbcentis motor ezen konfigurációjával az 1570 kilogrammos öntömegű Merci 3,8 szekundum alatt futja a százas sprintet, miközben eléri akár a 309 km/órát is. Képgaléria megtekintése Az önzáró differenciálmű persze alaptartozék, a GT S futóműve azonban még állítható erősségű csillapítást is kap. Az extrák sorát viszont tovább növelhetjük olyan tételekkel, mint a kovácsolt kerekek vagy a karbon-kerámia tárcsafékek és még sok egyéb finomság. Ha minden jól megy, az AMG GT jövő tavasszal érkezhet a piacra, egyelőre ismeretlen árcédulával. Bemutatkozott az új legdurvább Mercedes :: AUTOBLOG ::