Hatalmas szépségipar épült rá a filmfesztiválokra: a díjátadón a csillogó luxustermékek felvonultatása igazi reklámparádé a legnagyobb divatházaknak. Most már nem csak az Oscar-díj átadása, hanem a többi rangos filmfesztivál is hatalmas lehetőséget rejt számukra. A háttérben kőkemény szponzori megállapodások és csillagászati összegeket kérő stylistok versengése áll. Nem mind arany, ami a vörös szőnyegen fénylik: a legtöbb ékszert és ruhát csak kölcsönzik a sztárok. Már csak pár nap és átadják az Amerikai Filmakadémia díjait, ami a legrangosabb divatházak legnézettebb show-műsora is egyben. A csillagászati összegekbe kerülő, pazar ruhakölteményekben pompázó „A" kategóriás sztárok többségének akár 200 ezer dollárt is fizethetnek a nagy divatházak, hogy a kreációjukat viseljék, de az estélyik árát nézve a legtöbben csak a bérlést engedhetik meg maguknak. A díjátadók pompájára ma már egy egész szépségipar épült, amely csak Los Angeles esetében 260 millió dollárt hozhat a konyhára a luxusipar helyi képviselőinek. Jennifer Lawrence 2013-ban nyert Oscar-díjat a legjobb színésznő kategóriában. Dior ruhája négymillió dollárba került, ezzel ő tartja a rekordot. Forrás: AFP/2013 Getty Images/Jason Merritt Ha csak a közvetlen költségeket vesszük: a ruhakölcsönzés kétmillió dollárt visz el, a több ezer limuzin bérlése 1,8 millió dollárba kerül, míg a stylistok, a sminkesek és a fodrászok is több százmillió dollárt kasszírozhatnak. Ám mindez csak a kiadások töredékét jelenti. Maga az akadémia mintegy 25 millió dollárt költ a gála és a hozzá kapcsolódó események szervezésére az eddigi Oscar-ünnepségek kiadásai alapján, de a közvetítést sugárzó ABC csatorna 80-90 millió dollárhoz jut a hirdetésekből. A filmgálákon a színésznők öltöztetése bizonyulhat a legjobb reklámnak a nagy divatházak számára, főleg ha azt vesszük, hogy az Oscar-díj átadókhoz fűződő események közötti reklámok 30 másodperce másfél millió dollárba kerül. A legnevesebb színésznőket reklámszerződés köti egy-egy divatházhoz, hogy csak ezen márkák estélyi ruháit és kiegészítőit viselhetik a gálákon. Ez az eddigi tapasztalatok szerint sokkal hatékonyabb reklám, mintha egy rövid reklámfilmért fizetnének. Julianne Moore a tavalyi Oscar-gálán: ő a Chanellel szerződött Forrás: AFP/2016 Getty Images/Jason Merritt Hollywoodi stylistok gyűjtik össze az ajánlatokat a színésznők számára, és jól tudják, milyen szempontok alapján jön létre egy-egy szponzori szerződés. Nem csak a korábbi filmek alapján számító rangsorolás a döntő, hanem a jelöltség ténye, ezen kívül a színésznő kora, sőt, a politikai nézetei is. Egy-egy divatház jól összerakott brandet épít a gálák alkalmával: Cate Blanchett például az Armanival kötött szerződést, Jennifer Lawrence, Marion Cotillard, Charlize Theron és Natalie Portman a Diort választotta, Michelle Williams a Louis Vuitton-t, Kristen Stewart, Keira Knightley és Julianne Moore pedig Chanel-nél kötelezte el magát. Cate Blanchett az Armanival kötött szerődést Forrás: AFP Akinek nincs szerződése, általában 4-6000 dollárt fizet az estélyi bérléséért, és körülbelül ugyanennyit az ékszerekért. A ruhaköltemények ára ma már csillagászati: egyelőre Jennifer Lawrence tartja a rekordot esése miatt elhíresült fehér Dior ruhájával, amelyben 2013-ban átvette az Oscar-díjat. A ruha négy millió dollárba került és a színésznő kölcsönözte. A gálákra épülő szépségipar terjeszkedését lehetővé tette, hogy ma már nem csak az Oscar-díj számít rangos eseménynek, hanem a Golden Globe, az Emmy és a BAFTA-díjak átvétele is. Ezt követi az Arany Medve-díj átadója Berlinben, az Arany Pálma Cannes-ban, és az Arany Oroszlán Velencében. Los Angeles városa egyébként több számítást is végzett, mennyi pénzzel gazdagodik a város az Oscar-díjátadó kapcsán. A turizmust és a szépségipar fellendülése körülbelül 260 millió dollárt hoz a konyhára mindössze néhány nap alatt. Let's block ads! (Why?) Forrás...