Release Date: 2014. február 20. Genre: dráma, horror, vígjáték Director: Álex de la Iglesia Screenwriter: Álex de la Iglesia, Jorge Guerricaechevarría Studio: ADS Service Kft. Starring: Carolina Bang, Hugo Silva, Mario Casas, Pepón Nieto, Santiago Segura 2014.02.20. (La brujas de Zugarramurdi) Tönkrement házasságukban megcsömörlött és anyagilag legatyásodott férfiak egy csoportja arra a következtetésre jut, hogy további boldogulásuk érdekében rabolni kénytelenek. A csalódott ex-férjek José vezetésével egy zacit vesznek célba és tetemes mennyiségű arannyal távoznának, ha a menekülő autójukat egyikőjük felesége nem vitte volna el éppen vásárolni. A frissen bűnözőkké vált férfiakat egy szintén elvált taxis menti ki szorult helyzetükből és a csoport észak felé veszi az irányt. Ahhoz viszont, hogy Franciaországba jussanak, keresztül kell hajtaniuk Baszkföld sűrű erdőjén, ahol ősidők óta emberevő boszorkányok tanyáznak. A csapdába csalt férfiak egy elhagyott kúriába menekülve próbálják menteni életüket és drága zsákmányukat, ahhoz azonban, hogy túléljék a boszorkák haragját, szembe kell nézniük férfiúi hibáikkal és át kell értékelniük az ellenkező nem felé tanúsított magatartásukat. KRITIKA Jaj a férfiaknak! Villányi Dániel Ha valaki látott már Álex de la Iglesia-filmet (például a nálunk is bemutatottDémoni szeretőket, vagy pláne az Egy őrült szerelem balladáját), az sejtheti, milyen féktelen kavalkádra számíthat a műfaj- és hangnemkeverés spanyol mesterének legújabb filmjétől. A groteszk, szürreális és félelmetes elemek ráadásul ezúttal még őrültebb módon variálódhatnak, hiszen most kivételesen nem szerelmi történet, hanem egy horror-vígjáték keretein belül játszik velük a rendező. Így senki se lepődjön meg olyan képsorokon, mint hogy egy ezüstszínűre festett Krisztus shotgunnal kirabol egy zálogházat, vagy hogy egy kocsmai budi lefolyója alól titokzatos lény pislog fel a lyukon át a vendégekre. A sztori hősei szerencsétlen sorsú férfiak, akik egy elfuserált rablás után menekülve boszorkányok lakta falucskába jutnak, az igazán durva megpróbáltatások pedig csak eztán várnak rájuk. Ahogy azt már megszokhattuk Iglesiától, a parádés (noha kissé modoros) látvány és a pörgős sztori láttán csak kapkodjuk a fejünket — viszont a nagy forgatag közepette nem jut idő a karakterekre, akik így vázlatos típusfigurák maradnak. Karakterek híján pedig elvész a feszültség, és mivel a humor sem tombol igazán, a műfaji vállalását nem sikerül teljesítenie a filmnek. Persze értjük, hogy igazából a metaforák és szimbólumok szintjén ez a történet a férfi és női princípium ősi küzdelméről szólna, de ezt nehéz érdeklődéssel figyelni egy olyan sztoriban, ahol minden nő idegbeteg boszorkány, és minden férfi éretlen balfék. 104 perc, spanyol-francia Bűbáj és kéjelgés « VOX.hu