Gazdaság Dagad az autós botrány, a Bosch is érintett lehet

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. augusztus 02..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Sok munkát ad mostanában a német gazdasági versenyhivatalnak a Volkswagen-konszern. Nem elég, hogy több millió VW-autónál megállapították a csalást a károsanyag-kibocsátásuk kapcsán, az is kiderült, hogy tíz évre is visszanyúlik a BMW részéről szemérmesen „versenytársak közötti információcserének" hívott kartellgyanús egyeztetések története. A VW, Audi, Porsche, BMW és a Daimler neve mellé pedig most a Bosch is felsorakozott: ott az adalékanyaggal trükközhettek az autómárkák kérésére.


    Tovább folytatódik az emissziós-botrány, melyek a Volkswagen autói körül robbantak ki. Most egy újabb nagy cég került képbe, a Boscht egy adalék miatt vehetik elő. Az AdBlue nevű adalékanyagot a dízelmotorral hajtott autók kipufogógázának tisztításához használják. Szigorú technikai előírások vonatkoznak arra, hogyan kell azzal a távozó káros anyagokat utókezelni, hogy azok a környezetet kímélő anyagokra bomolva hagyják el az autót. Ha ettől eltérnek, a rendszer nem hozza a környezetvédelmi szempontból elvárt szintet.

    Az adagolási stratégia kidolgozásában részt vett a Bosch is, legalábbis a VW – „önfeljelentésének" újabb fejezeteként – olyan dokumentumokat juttatott el a hivatalnak, melyben az elektronikai óriás neve is szerepel.

    Ez is kényes ügy


    A két nagy amerikai környezetvédelmi hatóság, a CARB és az EPA még 2015-ben jelentette, hogy a VW gyáraiból kigördülő dízelautók a közúti közlekedésben az engedélyezettnél nagyobb mértékű káros anyagot bocsátanak ki. Most az adalékanyag fecskendezése körül is súlyos gondok látszódnak. Ha a kipufogógáz tisztításához szükséges adalék mennyiségét „takarékos" módon végzi a rendszer, előfordulhat, hogy az előírtnál kisebb mértékben csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

    [​IMG]

    Nem csak a motorral, az adalékanyaggal is trükközhettek az autógyártók

    Forrás: Pixabay

    Így a motor csak vizsgálati körülmények között tartja az elvárt határértékeket, és a kelletténél kevesebb nitrogén-oxidot semlegesít.

    A német sajtó szerint, az öt autógyártó azzal is megpróbálkozott, hogy összehangolják a dél-koreai piacra szánt károsanyag-kibocsátási stratégiájukat. Attól tartottak ugyanis, hogy az ázsiai ország önálló típusengedélyezési eljárásnak veti alá ottani forgalmazásra szánt járműveiket.

    Nem tudnak róla


    A Bosch egyelőre azt jelezte, nincsenek ismereteik azokról az ügyekről, melyekben a vállalat neve fölmerül. Egyelőre csak a VW és a Daimler lépte meg azt, hogy önkéntesen szolgáltat adatokat legalább tíz éve tartó egyeztetéseikről, míg

    a BMW szerint a versenytársak közötti megbeszélések egyáltalán nem jogellenesek minden esetben.

    Most a hivatali vizsgálat következik, hogy világossá váljon: igaz-e a Der Spiegel állítása, miszerint információik alapján az Ötök köre 60 munkacsoportban, 200 munkatárs bevonásával,a kilencvenes évek eleje óta folytatott titkos egyeztetéseket beszállítókról és gyártási költségekről, versenytársaik ellenében.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...