Fej-fej mellett szerzi feliratkozóit a magyar videósok két ismert YouTube-csatornája, Dancsó Péter Videómániája és a Pamkutya-formáció. A feliratkozókért folytatott harc hajrájába viszont még bekavarhat Az év YouTube-videósa verseny. Már ha kihasználják és nem egy nevető harmadik erősödik meg benne. 2017. augusztus 4-én debütált legújabb humoros videójával a Pamkutya-csatorna testvérpárja, amiben a gyorshajtókkal szemben fellépő rendőrök munkáját dolgozzák fel viccesen, az ismert sláger dallamára. És ez a két tényező, tehát a magyar rendőri munka ostorozása és az agyonhallgatott szám, vezetett ahhoz, hogy videójuk rövid időn belül nagy siker lett. 24 óra sem telt el és az újonnan feltöltött videó már több mint 940 ezren leátszást tudhatott magáénak, nem sokkal később már az 1,6 milliós nézettséget is átlépte - írta akkor az octv.hu videósokkal foglalkozó portál -, hogy aztán három nappal később kipipálhassa az 5 milliós nézettséget is. Tartott mindez egészen augusztus 28-ig, amikor is a YouTube letiltotta a videót. Hatalmas volt a felháborodás, forrongott a magyar internet. Szerencsére sikerült orvosolni a problémát és augusztus 31-én az oldal újra engedélyezte a videót, így azt most már összesen 23 milliószor játszották le. Igen ám, de ezen a napon történt még valami, amire mindjárt visszatérek. Ha viszont valaki Magyarországon egy barlangban élt volna és még nem látta, akkor itt megnézheti az említett alkotást: A történet másik szereplője Dancsó Péter. Az előzmények ismeret pedig azért volt fontos, mert a fiúk ugyan addig is népszerűek voltak, de Magyarország legtöbb - főként magyar - feliratkozóját Dancsó Péter Videómánia nevű YouTube-csatornája tudhatta magáénak. Dancsó Péter, a 30 éves videós eleinte a humoros filmkritikákkal, filmbemutatókkal foglalkozó videói tették ismertté. Később pedig általában véve az internetes mémeket bemutatása, parodizálása lett az irány. Szórakoztat és ezzel széles közönséget ér el, sőt, erre külön Dancsó-kultuszt épített, ami újabb gagként funkcionál. Legnépszerűbb videóját már 2,8 milliószor játszották le. Igen ám, de 2017. augusztus 31-én - ahogy már említettem - más is történt. A Pamkutya-duó feliratkozóinak száma megelőzte beérte, majd lehagyta Dancsó Péter Videománia nevű csatornájának feliratkozóit. Vagyis a testvérpár átvette a vezetést. Nem kicsit. Hanem nagyon is. Annyira, hogy mostanra már 760 ezren követik a formációt. A béke jó az üzletnek A Star Trek: Deep Space Nine amerikai sci-fi televíziós sorozatban van egy földönkívüli faj, a ferengi. Rájuk a profit és kereskedelem iránti megszállottság jellemző, állandóan azon fáradoznak, hogy másokat csalással rászedjenek. A Star Trek-univerzumban ez a faj mégis létrehozott egy szabálygyűjtemény, azért, hogy biztosítsák az ultra-kapitalista ferengik üzleti jövedelmezőségét, ezt hívják A vagyongyűjtés szabályainak. Ebből idéznék most kettőt, amely találóan foglalja össze a vonatkozó helyzetet. A könyv 29. szabálya úgy fogalmaz, hogy A háború jó az üzletnek. míg a 30. azt mondja ki, hogy A béke jót tesz az üzletnek. Ugyan itt ténylegesen a háborhoz és békéhez kapcsolódó kereskedelmi tevékenységekről van szó, de vonatkoztatható a két szabály riválisokra is. Márpedig bármelyik eset is áll fenn, az leginkább a két csatornát egyszerre menedzselő Special Effects Media ügynökségnek jó, hiszen a rivalizálás vagy együttműködés házon belül történik, de mindenkinek figyelmet és hasznot hoz. Már csak azért is, mert addig is kevésbé a konkurens YouTube-partner Star Network és BugTV ügynökségek videósaival vannak elfoglalva a nézők. Elkényelmesedett Pamkutya beelőzi Dancsó Péter Videómánia nevű csatornáját.Forrás: Origo Dancsó Péter éveken keresztül volt az első számú, legtöbb feliratkozóval rendelkező és a legnézettebb magyar videósok egyike. Ügynöksége, a Special Effects Media, amely a YouTube-videósok menedzselésére szakosodott cég, jól is tudta értékesíteni. Heti egy videójával is hatalmas elérést produkált, ami értékessé tette a reklámozóknak és szponzoroknak egyaránt. De rendezvényeken való megjelenése is megdobta a jegyeladásokat, sőt, a merchandising, vagyis a nevével és logojával ellátott pólók és bögrék is további bevételt generáltak. Ez ugyan nem került veszélybe azzal, hogy megelőzték, hiszen a Pamkutya-duó hozzá képest jóval ritkábban tesz közzé új videót és abban nehezebb is - bár nem lehetetlen és példanélküli - megoldani a szponzorációt, mégis jelzés a piac felé: már nem ő az első. Ha más nem is, akkor a nyíló olló, ami a több tízezresre duzzadt feliratkozói különbséget jelentette a két csatorna között, az mindenképpen elkezdett látványos lenni, ebből pedig könnyen kerekedett üzleti, szakmai-hiúsági kérdés is. A háború jó az üzletnek Így történt meg az, hogy a heti egyszeri alkalom helyett jóval többször jelentkezett szórakoztató anyaggal Dancsó Péter. Sőt, ősszel, egy szakmai konferencián a közönség előtt bevallotta: azért jelentkezik gyakrabban, hogy beárja a konkurenciát és visszavegyet első helyét. Jelentkezett így a VIASAT3 műsorán futó Luxusfeleségek sorozatra reagáló videókkal készített több klipet, összeszedett 25 meglepő és érdektelen tényt magáról, de nem hagyott ki jelentősebb internetes mémeket sem, mint a K-pop vagy Jake és Logan Paul testvérpár. De a legjobb nekünk, nézőknek Így jutottunk el oda, hogy napjainkban nem elképzelhetetlen, Dancsó Péter újra visszaül a trónra és beérje a Pamkutya-duót. Persze, csak addig, amíg a srácok elő nem rukkolnak egy újabb nagyon népszerűvé váló videóval, mert akkor megint verseny lesz. De nekünk nézőknek ez jó, mert értünk a figyelmünkért küzdenek erősebb vagy gyengébb tartalmakkal, de végeredményben nekünk csak jó lehet. Az év YouTube-videósa versenyén ugyanakkor még fordulhat a kocka vagy megerősödhet egy nevető harmadik. Kellenek a sikerek, az új arcok és tartalmak. Legalább is erre utal, hogy az újabb és újabb magyar videósok felfedezésére már több verseny is indult. Ilyen volt a 2014-es és 2015-ös Ki Mit Tube, vagy a 2017-es Videós Gála és az idén második alkalommal indult Az év YouTube-videósa szavazás. Ez egyébként pont tegnap kezdődött és 10 kategóriát hirdettek meg. Itt, a verseny adta felület újabb tér lehet, ami feliratkozókat hozhat Dancsó Péternek vagy Pamkutyának és egy ilyen kiélezett versenyben minden lehetőséget érdemes megragadni, így nem elképzelhetetlen, hogy egyikük belép a ringbe. De ha ők ki is hagyják, a tavalyi tapasztalatok alapján nem kizárt, hogy egy, a verseny adta figyelemtereléssel élő harmadik szereplő fogja őket megközelíteni. A versenyben egyébként összesen 10 kategóriát hirdettek meg: Szavazni január 31-ig lehet napról napra az újabb kategóriákban a TubeNews.hu felületén. Van magyar, aki már átlépte az 1 millió feliratkozót A VamosART nevű, fantasztikus 3D rajzokat publikáló csatornát 2012. októberében indította Vámos Sándor, festő, tanár és karikaturista. Videóiban néhány perces lenyűgözően élethű rajzok, optikai illúziók, portrék és rajzfilmfigurák elkészítését láthatjuk. Csatornája éppen a napokban lépte át az 1 millió feliratkozót, de ennek jelentős része külföldi néző, ami ugyan nem kisebbíti érdemeit, csak nem feltétlenül hasonlítható össze úgy a magyar nyelven magyar nézőkhöz szóló videósokéval, ahogyan az Pamkutya és Dancsó Péter esetében sokkal inkább megtehető. Bár ebben a méricskélésben is sokszor felmerül, hogy összehasonlítható-e a Pamkutya-duó elsősorban humoros zenei feldolgozásokkal jelentkező és csak mostanában vlogos irányt vett csatornája Dancsó Péter karikaturisztikus, szatirikus humurú videóval. Hogy a testvérpárnak könnyebb-e, mint Dancsó Péternek egyedül - bár van, aki jól máködő csapattagokat is említ. Írásom ezekre a körülményekre nem tért ki. Let's block ads! (Why?) Forrás...