A cég munkatársai rutinszerűen kéretlen szolgáltatásokat aktiválhattak az előfizetőknél. A Bloomberg beszámolója alapján jókora botrány van kibontakozóban az Egyesült Államok távközlési piacán. A vezetékes telefon mellett internet- és tévészolgáltatást kínáló CenturyLink szolgáltatót azzal vádolja egy volt alkalmazottja, hogy az évek során dollármilliókkal károsította meg az ügyfeleit. Forrás: Getty Images/Mixetto A felperes Heidi Heiser 2015 augusztusától tavaly októberig dolgozott a vállalat értékesítési és ügyfélszolgálati részlegén. Állítása szerint a CenturyLink végletekig teljesítményközpontú juttatási rendszere mérgező kultúrát teremtett, a bónuszok megszerzése érdekében egyes alkalmazottak kéretlen szolgáltatásokat kezdtek önhatalmúan aktiválni az ügyfeleknél. Ez feltűnt neki, rengeteg a számláját alaposabban megnéző ügyfél panaszkodott túlszámlázásra. A panaszok kivizsgáláskor a vállalat számítógépes rendszere mindig azt jelezte, hogy az ügyfél beleegyezett a kéretlen szolgáltatások aktiválásába. Idővel gyanússá vált számára, hogy hibák helyett manipulációról lehet szó, azonban a feletteseinél süket fülekre találtak az aggodalmai. Végül megpróbálta közvetlenül értesíteni az az ügyvezető igazgatót, mire néhány nappal később megszüntették a munkaviszonyát. Heiser a jogellenesnek ítélt menesztése miatt perli a céget. Hivatalos állásfoglalásában a CenturyLink tagadja, hogy Heiser valaha is formális panaszt tett volna az ügyfelek átverésének gyanúja miatt, a vállalat vezetése állítólag a per elindításáig nem hallott a potenciális csalásokról. A cég szerint a vádakban leírt viselkedés „inkonzisztens a szabályzatával", így belső vizsgálat indult a tények tisztázása érdekében. Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...