EA – A Viscerallal nem lehetett sok pénzt keresni, ezért bezárták

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2017. november 29..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    [​IMG]

    Már egy hónapja annak, hogy az EA bezárta a Dead Space-trilógiát jegyző Visceral Gamest és átadta a készülő Star Wars játékukat az EA Vancouvernek. Akkor Patrick Söderlund, az EA ügyvezető alelnöke a piaci helyzet változásaival indokolta a döntést, míg Andrew Wilson vezérigazgató azt mondta, hogy a Star Wars játék átalakítására nem azért van szükség, mert az csak egy egyjátékos program és bele kell erőltetni egy többjátékos lehetőséget is, hanem mert tapasztalataik szerint manapság a játékosok jobban preferálják a nyílt világú programokat.


    Most az ügyben az EA pénzügyi vezetője, Blake Jorgensen is megszólalt. A Credit Suisse Technology, Media & Telecom konferencián mondta el, hogy a Star Wars játékkal szerették volna új szintre emelni az élményt, ugyanakkor, ahogy újra és újra ránéztek a program fejlődésére, rájöttek, hogy az túlságosan lineáris, amit véleményük szerint az emberek már nem szeretnek annyira, mint 5-10 évvel ezelőtt – ez ugye egybecseng Wilson szavaival.

    Eztán osztottak-szoroztak és arra jutottak, hogy a játék ebben a formában valószínűleg nem hozná vissza a belé fektetett pénzt, úgyhogy az évek alatt amúgy is megcsappant dolgozószámú Visceral bezárása mellett döntöttek. Az információk szerint csupán 80 ember dolgozott ekkor a Visceralnál, ami jelentősen kevesebb, mint bármely más EA stúdió esetében.

    Jorgensen elmondása szerint egyelőre még nem tudják, milyen irányt vesz ez a Star Wars projekt. Vagy új irányba folytatja a fejlesztést egy másik stúdió, vagy a már elkészült elemeket beépítik egy teljesen más Star Wars játékba. Ez a rész azért érdekes, mert Wilson és Söderlund még azt mondta, hogy az EA Vancouverhez került a projekt.

    A Visceral bezárása tehát gazdasági döntés volt, ezt Jorgensen ismerte el, majd hozzátette, hogy a stúdió dolgozóinak nagy részét próbálják más EA csapatoknál elhelyezni. Amúgy az EA általában egy stúdió leállítását a játékfejlesztés korai szakaszában szereti végrehajtani, de ezt mégis tovább engedték, mint kellett volna. Végül azonban rá kellett jönniük, hogy – és itt most hadd idézzem Jorgensent – „fel kell égetni a hidat, amikor rájössz, hogy valamivel nem tudsz sok pénzt keresni.”


    A kép akár a Visceral vs. EA helyzetet is szimbolizálhatná. És nem Isaac az EA.


    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...