Az új befektetéseket tekintve Magyarország minden országot megelőzött a közép-európai régióban – mondta Ésik Róbert, a befektetési ügynökség elnöke a Századvég Gazdaságkutató Exportösztönzés című konferenciáján. Ugyanitt Oláh Zsanett, a kereskedőház vezetője a 2017-es kitörési tervekről beszélt. A befektetésösztönzés és az exportképesség szorosan összekapcsolódik – mondta Ésik Róbert. A Nemzeti Befektetési Ügynökség elnöke a Századvég Gazdaságkutató Exportösztönzés konferenciáján. Az előbbi állítására példaként mondta, hogy egy Magyarországon befektető cég alapvetően nem a magyar ügyfeleket szolgálja ki, hanem exportra termel. A befektetésöszötnzés tehát közvetlenül az exportot is fejleszti. Így például a hazai járműipar tavaly 2,4 milliárd eurónyi működőtőkét vonzott, és a jövőben több mint 8 ezer munkahelyet hoznak létre – tette hozzá. Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség elnöke közölte, a régióban sok országot megelőztünk Fotó: Szabó Gábor - Origo Ésik közölte, a befektetési ügynökség tevékenysége révén tavaly közel 18 ezer új munkahely létesült. Ezzel párhuzamosan pedig 71 sikeres projekt valósult meg. A régióban ezzel az értékkel sikerült az első helyen végeznünk, amivel például a nálunk jóval nagyobb Lengyelországot is sikerült megelőznünk – fejtette ki a Nemzeti Befektetési Ügynökség vezetője. Piacra kerülhet az Áldomás Egy szolgáltatáscsomag keretében támogatjuk a magyar cégeket abban, hogy az exportpiacra ki tudjanak lépni – mondta Oláh Zsanett. A Magyar Nemzeti Kereskedőház vezetője közölte, hogy a cégek számára elérhető egy Partner Portál, ahol a megcélzott piacról tudhat meg információkat. A kereskedőház vezetője ismertette, hogy jelentős hálózatot építettek ki világszerte és a Kárpát-medencében is. Oláh Zsanett elmondta, hogy a jövőben a kulturális és a sportinnovációs termékeket is megpróbálnak eljuttatnia külpiacokra. Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója beszámolt a 2017-es célkitűzésekről Fotó: Szabó Gábor - Origo 2017-ben az innováció, a magyar-magyar gazdasági kapcsolatok fejlesztése, az Áldomás márka piaci bevezetése, valamint a technológia intenzív megoldások exportja lesz a kereskedőház fókuszában – mondta Oláh Zsanett. A kereskedőház azt szeretné elérni, hogy azok a cégek, akik kijutnak a külpiacokra, azok hosszú távon is versenyképesek legyenek – tette hozzá. Rekordok Magyarország külgazdasági stratégiája a legfontosabb célja, hogy minél több munkahelyet megtartsunk, valamint növeljük a gazdaság versenyképességét – mondta Szép-Tüske Rita. A Külgazdasági és Külügyminisztérium külkereskedelmi főosztályának a vezetője arról beszélt, hogy a hazai külgazdasági stratégia a nem európai piacokra is szeretne minél nagyobb mértékben betörni, és ezen a téren sikerült is komoly eredményeket elérni. 2016-ban is rekordot döntött a külkereskedelmi forgalom, és a 2017-es I. negyedév is azt mutatja, hogy folytatódnak a kedvező tendenciák. Az exportot tekintve a közép-európai országok közül Magyarország tudott a legnagyobb arányban az unión kívüli piacokra betörni – mondta Szép-Tüske Rita. Szép-Tüske Rita, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külkereskedelmi főosztály főosztályvezetője elmondta, 2016-ban is rekordot döntött a külkereskedelem Fotó: Szabó Gábor - Origo Márton: Négy százalék fölött bővülhet a gazdaság A Századvég Gazdaságkutató olyan, mint egy tranzit, mivel fogad és útjára is indít fontos gondolatokat – mondta Márton Péter. Rendkívül kedvező a gazdaság első negyedéves teljesítménye, ami az iparnak és a szolgáltató szektornak köszönhető, miközben csökken az államadósság, a növekedés pénzügyi értelemben fenntartható – jelentette ki a Századvég Gazdaságkutató vezérigazgatója. Márton Péter, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgatója szerint négy százalékkal is bővülhet a gazdaság Fotó: Szabó Gábor - Origo Szerencsés esetben a négy százalékot is jelentősen meghaladhatja a gazdaság idei teljesítménye – tette hozzá. A magyar kormány évente 1000 milliárd forintot csoportosít át a középrétegek felé a felső tízezerből, ami szintén hozzájárul a kedvező növekedési adatokhoz – mondta a szakember. Let's block ads! (Why?) Forrás...