Sport Ecclestone Szerint A Német Szurkolók Semmirekellőek.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. február 04..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A Forma 1 szerelmesei egy emberként kaptak a szívükhöz tegnap amikor Bernie Ecclestone a Rhein Zeitungnak írt levelében szinte lemondott a Német Nagydíjról. A legfrissebb hírek szerint a száguldó cirkusz mindenhatónak vélt ura azért mégsem olyan kőszívű, saját bevallása szerint mindent meg fognak tenni annak értelmében, hogy az 1955 óta megrendezésre kerülő futam idén se maradjon el.

    A Német Nagydíj helyszínéül évek óta felváltva a Nürburgring és Hockenheim szolgál. A 2014-es futamot utóbbin rendezték, így idén a Nürburgring lett volna a soros, ám a pálya új tulajdonosa vagy nem szeretné, vagy nem tudja kifizetni a jogdíjakat.

    A Német Nagydíj:

    A Német Nagydíjat hivatalos F1-es vb-futamként 1951 óta rendezik meg. Az 1959-es (Berlin) és az 1970-es (Hockenheim) kiírást leszámítva egészen 1977-ig a Nürburgring szolgált otthonául. A Nordschleife történetét Niki Lauda 1976-os kis híján tragikus végkimenetelű balesete írta át, ezt követően a német GP-t a Hockenheimringen rendezték meg 1984-ig. A Nürburgringet átépítették, ám az új vonalvezetés messze nem volt már annyira izgalmas, igaz veszélyes sem. Az 1985-ös futamot ismét itt rendezték meg, majd egészen 2006-ig a pár évvel korábban szintén átépített hockenheimi pálya adott ismét otthont a németországi GP-nek. 2007-ben nem rendeztek Német Nagydíjat, ám a német F1-rajongók így sem maradt futam nélkül, a Nürburgringen rendezett Európa Nagydíjon szurkolhattak kedvenceiknek . Ez a verseny később Valenciába került, a Német Nagydíj pedig egészen a tavalyi idényig felváltva a Nürburgringen és Hockenheimringen került megrendezésre.

    “A Nürburgring ismét új kezekbe került, rövid időn belül immáron hármadszorra. Az új tulaj egy orosz fickó (Viktor Kharitonin – a szerk.). Amikor egy orosz üzletemberről beszélünk, akkor szinte mindenki a sok pénzre asszociál, ám ezúttal nem erről van szó. Találkoztam vele és nem mondhatnám, hogy nagyon el volt ragadtatva attól, hogy ennyi pénzt kell fizetni a futamért. Gondolom ettől függetlenül akarja a versenyt, hiszen mi másért vette volna meg azt az istenverte helyet” – beszélt az ikonikus pálya új tulajdonosáról sajátságos stílusában Ecclestone.

    Az F1 83 éves vezetője a német szurkolókat sem kímélte, őket is kiosztotta, méghozzá igen keményen.

    “Nem tudom megmagyarázni, csak a jó Isten tudja, hogy a német szurkolók miért ilyen semmirekellőek. Nem tudom megérteni őket, hiszen a konstruktőrök aktuális világbajnoka a Mercedes személyében egy német csapat, ráadásul a mezőnyben ott van egy négyszeres világbajnok, aki történetesen szintén német. Mindezek ellenére nem adnak el elég jegyet, így nem működik a történet. Ez csupán marketing, éppen ezért megpróbálunk segíteni nekik.”

    [​IMG]
    A Hockenheimringen tavaly 52 ezer néző volt a vasárnapi futamon. Ecclestonék szerint ez kevés. (Fotó: Europress/Getty)

    Ecclestone elmondása szerint jelenleg egyik pálya sem rendelkezik szerződéssel, ha pedig így marad, akkor 1955 után először nem rendeznek egy világbajnoki évadban futamot Németországban.

    “Megpróbáljuk megmenteni a versenyt, de semmit sem garantálhatunk. Mindent meg fogunk tenni, talán a hétvégén már bővebb információval szolgálhatunk az ügyben. A lényeg az, hogy még van remény, van esély arra, hogy ne maradjon el a Német Nagydíj – próbált minden F1-es szurkolót megnyugtatni a sorozat gazdasági vezetője.

    A németországi GP esetleges elmaradása hatalmas blama lenne, de nem csak Németország, hanem az F1 szempontjából is. Egy ikonikus nagydíjról van szó ugyanis, amely méltán vonult be a sportág történelemkönyvébe. Kis túlzással olyan ez, mintha egyszer csak nem rendeznék meg férfi és/vagy a női teniszezők év végi világbajnokságát, vagy a golfozók WGC-tornáti, vagy, hogy egy közelebbi példával éljünk, idéntől kezdve elmaradna az Akropolisz-rali.

    A Német Nagydíj számtalan kiváló futammal örvendeztette meg az F1 szerelmeseit, ám sokak szerint mind közül kiemelkedik az 1957-es futam, amelyet minden idők egyik legkiválóbb Német Nagydíjaként (sőt versenyeként) tartanak számon. 52 évvel ezelőtt Juan Manuel Fangio a Maserati volánja mögött tudott nyerni, legyőzve a Ferrarikat. Az argentin legenda fényes taktikai győzelmet aratott az előzetesen esélyesebbnek tartott riválisai fölött, a futam végén pedig egyszerűen szerelmet vallott a pályának.

    A németországi futamon olyan nagyságok nyertek – többjük nem is egyszer -, mint Stirling Moss, Graham Hill, John Surtees, Jim Clak, Jacky Ickx, Jackie Stewart, a legendás James Hunt és Niki Lauda vagy Ayrton Senna, de persze győzött itt Michael Schumacher is. Senna amúgy mind a mai napig az egyetlen versenyző aki sorozatban háromszor tudott Német Nagydíjat nyerni. Ami a jelenkor pilótáit illeti, Fernando Alonso három német GP-győzelemmel rendelkezik, Lewis Hamilton kettővel, Sebastian Vettel és Nico Rosberg pedig egyszer-egyszer nyertek Németországban. Érdekes, hogy Kimi Räikkönen még soha sem nyert Német Nagydíjat és a dolgok jelenlegi állása szerint úgy tűnik, hogy a közeljövőben nem is nagyon fog.
    Ecclestone szerint a német szurkolók semmirekellőek | Hosszabbítás