James Cameron filmje, az Avatar többek között azért tarolt hatalmasat, mert a világon az első olyan mozifilm volt, mely teljesen 3D-s élményt nyújtott. Valahol várható volt hát, hogy a térbeli filmnézés megpróbál beszivárogni az otthonainkba, ezért a legtöbb ismert tévégyártó ráállt a 3D-s készülékek termelésére, a vásárlók pedig elkezdték vásárolni az ilyen tévéket… aztán valahogy csak nem ültek le családostul a térhatású filmek elé, talpig 3D-szemüvegben. Így hát a gyártók új technológiák felé fordultak, jöttek az okostévék internet-eléréssel, appokkal és minden egyébbel, és ugyan mindegyikükbe beépítették a 3D funkciót, de már csak amolyan “legyen benne ez is” jelleggel. Mostanra pedig nagyon úgy néz ki, hogy ez a takarékláng ki is alszik, mert a Forbes cikke szerint a Philips és a Samsung bejelentették, hogy a 2016-os termékpalettájuk már nem tartalmazza majd a 3D technológiát. A két nagy márka tehát beismerte, hogy aki térbeli élményre vágyik, az elmegy moziba megnézni a szuperprodukciókat, otthon pedig inkább a konyhába rohangálva, popcornt dobálva, a szobában fel-alá mászkálva tévézik, 3D nélkül. A Philips termékstratégiai és tervezési igazgatója szerint nem igazán vannak 3D-s források, és senki nem is igényli ezeket, ráadásul csak bonyolítja a gyártást, a vásárlók pedig nem ezt várják el elsősorban egy tévétől. A Samsung hivatalos közleményt adott ki, mely így szól: “A legújabb 2016-os modellek már nem fogják tartalmazni a 3D funkciót. A döntés hátterében az igen alacsony vásárlói érdeklődés, illetve a formátum csekély kínálata áll. Ehelyett inkább az eddigi legszebb kép előállítására kívánunk koncentrálni, ami a SUHD TV, kvantum-pont képernyővel”. Ez a technológia félvezető kadmium-szelenid nanokristályokon alapul, és egyrészt szebb képet, másrészt kisebb energiafelhasználást eredményez, mint a jelenlegi megoldások. Úgy tűnik hát, hogy az otthoni 3D kora úgy áldozott le, hogy valójában sohasem tündökölt, de nem ő az egyetlen a technológiai történelemben, amiről kiderült, hogy nem akkora durranás, mint amekkorának elsőre tűnt, és a vásárlóközönség inkább átlépett rajta.