Vannak ezek a mihaszna kölykök, akik iskola után is csak a gép előtt ülnek. Nem hogy az udvarra nem lehet lezavarni őket játszani, mint a rendes gyerekeket, de még a vacsorához is úgy kell őket lekönyörögni. Mi lesz ezekből? No, fussunk neki még egyszer. Van ez a 16 éves Josh Bell az angliai Durhamből, aki iskola után is csak a gép előtt ült. Nem hogy az udvarra nem lehetett lezavarni játszani, mint a rendes gyerekeket, de még a vacsorához is úgy kellett lekönyörögni. Mi lett belőle? Milliomos. Úgy indult a dolog, hogy egy családi vakáció alkalmával Josh beszédbe elegyedett a hotel igazgatójával, majd egy formálódó ötlettől vezérelve elkezdte önmagát képezni weboldalak fejlesztésére. Aztán pedig összerakott egy olyan weboldalt a kisszobájában, amely szerinte megoldást jelenthetett egykori beszélgetőpartnere problémájára. A TRLA Hotels nevű szolgáltatás egy éve indult, tulajdonképpen hotelek, szálláshelyek és turisztikai szolgáltatók ajánlatait gyűjti össze, hogy aztán az utazni vágyók egy helyen találják meg a számukra leginkább megfelelőt. Josh meglepve tapasztalta, hogy a weboldalra villámgyorsan kezdtek beregisztrálni az ügyfelek, még a legnagyobb szállodaláncok és utazási irodák is – ma már közel 96 ezer hotel és 9000 úticél érhető el innen. A fiatalember pedig mindezidáig 250 ezer fontot, tehát több mint 91 millió forintnyi összeget zsákolt be a teljesen saját kezűleg, a kisszobában összerakott szolgáltatásból. Elmondtam az ötletet anyámnak és mostohaapámnak, de láthatóan a legnagyobb részét nem is értették meg teljesen. Viszont hagyták, hadd csináljam. A jelek szerint nagyon jól tették. Azóta természetesen már ők is jól látják, miről szól a gyerek “hobbija”, és mindenben támogatják, de továbbra is Josh kezeli a weboldallal kapcsolatos napi teendőket. Mindeközben a tapasztalatai alapján webes biztonságról tart előadásokat és tovább építi a szolgáltatását – ja, és persze közben tovább is tanulna informatika, matematika és terméktervezés szakirányokon. És valószínűleg továbbra is sokat ül majd a gép előtt otthon.