Release Date: 2014. november 27. Genre: dráma, romantikus Director: Ned Benson Screenwriter: Ned Benson Studio: Vertigo Média Kft. Starring: Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, William Hurt 2014.11.27. (The Disappearance of Eleanor Rigby: Him) Eleanor Rigby és Conor Ludlow mindennél jobban szeretik egymást. Kapcsolatuk perzselő szerelmen alapul, amelybe olyan őrültségek is beleférnek, minthogy egy étteremből fizetés nélkül távozzanak, vagy egy autóban töltsék az éjszakát. A fiatal házaspár kapcsolatában egy nem várt esemény mégis fordulatot hoz, és veszélyezteti a az idilli hétköznapok nyugalmát. A rendező Ned Benson az Egy szerelem történetében rendhagyó módon egy szerelem két nézőpontját mutatja be – külön filmben a nő és a férfi szemszögéből. A szereplők konfliktusai valamennyi kapcsolatban élő ember számára ismerősek lehetnek, és leképezését adják napjaink társadalmának és társadalmi problémáinak. KRITIKA Az érem másik oldala, vagyis egy szerelem története ezúttal a férfi szempontjából elmesélve. A furcsa az egészben, hogy valahogy így is az egész csak a nőről szól. Tóth Csaba Aki esetleg az előző számunkban nem olvasta volna, annak itt egy rövid összefoglaló. Az Egy szerelem története egy elég különleges film, már ami az ambícióit illeti: egy olyan párt mutat be, akiknek meghalt a kisbabája, ezt a drámát pedig a nő képtelen feldolgozni, és úgy dönt, teljesen eltűnik a férfi életéből. A történetet két filmben mesélik el, az egyikben női szemszögből (ezt mutatták be nálunk múlt hónap végén), a másikban a férfi oldaláról (ez érkezett meg most), és mivel Amerikában a Weinstein Company ilyen formában nem találta forgalmazhatónak a filmeket, készült belőle egy vegyes vágott változat is Ők alcímmel. A legfurább az egészben, hogy a mostani film címe ugyan Egy szerelem története: a férfi, a középpontban ismét a nő szerepel. Talán ilyen szempontból az angol cím találóbb: The Disappearance of Eleanor Rigby. Ebből talán nyilvánvalóbb, hogy igazából mindvégig a nő van a középpontban, és ő mozgatja a cselekményt a tetteivel, csak jelen filmben a férfi szemével láthatjuk őt, aki csak próbálja követni és megérteni élete szerelmének követhetetlen viselkedését. A sztori szempontjából az új rész sok újdonsággal nem szolgál azoknak, akik már látták az előző filmet, mégsem mondanámfeleslegesnek. Új színeket nyit meg, és ügyesen mutatja be azt, hogy bár mi férfiak néha hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy már kiismertünk egy nőt, alapvetően soha nem érhetjük meg igazán őket, és mindig tudnak meglepetést okozni. James McAvoy szála szerencsére kevésbé szenvelgős Jessica Chastain mozijánál, de ez így is van rendjén: egy férfi többnyire máshogy dolgozza fel a veszteséget és a fájdalmat, mint egy nő. A film annak a tehetetlen tenni akarásnak a krónikája, amikor a racionalitás az érzelmekkel találkozik, és alulmarad a kettejük közötti küzdelemben. Előkerül néhány olyan karakter, akik a másik filmben egyáltalán nem, vagy csak érintőlegesen tűntek fel (Bill Hader, Ciarán Hinds…), és az új részt összességében egy kicsit kiforrottabb, érettebb és kevésbé melodramatikus műnek éreztem a társmozijához képest. A Weinstein-fivéreket szokás ollókezűeknek is csúfolni, mivel rendszeresen vágatnak újra filmeket a nekik dolgozó rendezőkkel, és ugyan ez alapjáraton nem szép dolog, meglepően sokszor nekik van igazuk. Ez esetben is abszolút megértem, miért csináltattak az amerikai forgalmazáshoz a két moziból egyet. Egyszerűen ez a történet nem elég mély és érdekes ahhoz, hogy két filmen keresztül kövessük figyelemmel. Nem élvezhetetlen double feature formában sem, viszont tényleg érződik rajta az „ezt egy jó vágó igazán gatyába rázhatta volna” érzés. 89 perc, amerikai Egy szerelem története: a férfi « VOX.hu