Release Date: 2014. október 30. Genre: dráma, romantikus Director: Ned Benson Screenwriter: Ned Benson Studio: Vertigo Média Kft. Starring: Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, William Hurt 2014.10.30. (The Disappearance of Eleanor Rigby: Her) Eleanor Rigby és Conor Ludlow mindennél jobban szeretik egymást. Kapcsolatuk perzselő szerelmen alapul, amelybe olyan őrültségek is beleférnek, minthogy egy étteremből fizetés nélkül távozzanak, vagy egy autóban töltsék az éjszakát. A fiatal házaspár kapcsolatában egy nem várt esemény mégis fordulatot hoz, és veszélyezteti a az idilli hétköznapok nyugalmát. A rendező Ned Benson az Egy szerelem történetében rendhagyó módon egy szerelem két nézőpontját mutatja be – külön filmben a nő és a férfi szemszögéből. A szereplők konfliktusai valamennyi kapcsolatban élő ember számára ismerősek lehetnek, és leképezését adják napjaink társadalmának és társadalmi problémáinak. KRITIKA Ha a VOX stábban van nálam nagyobb Jessica Chastain-rajongó, akkor megeszem a kalapom. Ennek ellenére úgy érzem, hogy pont ő az, aki ezt a filmet elrontotta. Tóth Csaba Chastain a teljes névtelenségből mindössze néhány év alatt lépett elő Hollywood és a világ egyik első számú kedvencévé. Jelentkezzen, aki már 2010 előtt is ismerte a nevét! Na ugye! A művésznő ma már ott tart, hogy a neve elegendő garanciát jelent arra, hogy pusztán a jelenléte miatt összejöjjön a pénz egy-egy kisebb vagy közepes nagyságú film büdzséjére, és ezt az okos sztárokra jellemző módon igyekszik is kihasználni. Az Egy szerelem története mögött is ő áll: teljes mellszélességgel beállt egy elsőfilmes direktor mögé, hogy annak álma létrejöhessen a nagyvásznon. Ez mind szép és jó, csakhogy ennek ára van: a nagyobb egóval rendelkező társaihoz hasonlóan ugyanis Jessica sem elégedett meg annyival, hogy beállt a projekt támogatói közé, hanem – tudván, úgyis rajta múlik az egész – rögtön el is kezdte a saját képére formálni azt. Ami először egy szimpla filmnek indult arról, hogy egy kapcsolat hogyan élheti túl, ha meghal a gyerek, hirtelen filmtrilógiává duzzadt. Chastain azzal a feltétellel vállalta el a mozit, ha nemcsak férfiszemmel – ahogy az eredeti forgatókönyvben szerepelt -, hanem női szemszögből is bemutatják a történetet. Így született meg az Egy szerelem története: a nő is az Egy szerelem története: a férfi mellé. Utóbbit szintén műsorra tűzik pár héten belül a magyar mozik. Miután a tavalyi premieren Torontóban a film fogadtatása elég megosztóra sikeredett, a filmet az USA-ban forgalmazó Weinstein Company kitalálta, hogy a kettőből vágjanak össze inkább egyetlen nézőbarát filmet, és ebből lett az Egy szerelem története: ők, ami idén mutatkozott be Cannes-ban, majd végül ez került moziforgalmazásra Amerikában. Persze a fenti történettől még lehetne értékes, sőt kiváló alkotás is ez a mozi, csakhogy Chastain a jelek szerint mostanra kissé belezúgott önmagába. A rendezővel karöltve úgy gondolták, hogy a gyász az biztosan valami szép dolog, ahol esőben futva vagy a földön szomorúan üldögélve lehet megmutatni egy szív fájdalmát. Csakhogy ezzel a módszerrel nem az elvesztés fájdalmát adták vissza, hanem csupán azt, hogy egy nagy színésznő úgy gondolja, neki nagyon jól áll, ha sokat lehet szomorú a vásznon. Persze soha rosszabb dolgom ne legyen, minthogy Jessica Chastaint kelljen néznem két órán keresztül, de valami megmagyarázhatatlan módon itt nekem már sok volt. Mintha minden mellékszereplő – pedig nem akármilyen gárdáról beszélünk – csak neki végszavazott volna a forgatáson, ami nem túl szerencsés eset. Az Egy szerelem története: a nő persze így sem katasztrófa, hiszen van stílusa, és teli van fantasztikus színészekkel, csakhogy a kelleténél sokkal szépelgőbb, ráadásul a főszereplőnője már forgatás közben meghatódott a saját teljesítményétől. 100 perc, amerikai Egy szerelem története: a nő « VOX.hu