Donald Trump hivatalba lépése óta 3,6 millió dollárt égetett el a vállalat. Magyarországon meglehetősen negatív érzelmeket ébreszt a lobbizás kifejezés, azonban az Egyesült Államokban teljesen legitim tevékenységnek számít, a nagyvállalatok évente millió dollárokat égetnek el a lobbitevékenységekre. A lobbizás során a cégek képviselői többek közt politikusokkal tárgyalva kívánják elérni, hogy a munkáltatójuk vagy megbízójuk érdekeinek megfelelő szabályozások szülessenek. A lobbizás célját és az elköltött összegeket kötelezően nyilvánosságra kell hozniuk a vállalatoknak. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója Forrás: AFP/2016 Getty Images/Andrew Burton Az Apple mindig is komoly összegeket fektetett a döntéshozók meggyőzésére, azonban Donald Trump nagyjából hat hónappal ezelőtti hivatalba lépése óta különösen aktívvá vált a cég. A nyilvános információk alapján idén április 1-től június 30-ig 2,2 millió dollárt, azaz olyan 576 millió forintot költött lobbizásra. Az elmúlt három hónapban elsősorban adózással, bevándorlással, továbbá magánszférával kapcsolatos ügyekben lobbiztak az Apple érdekeit képviselő személyek. Összehasonlítási alapul az egy évvel ezelőtt azonos időszakban, azaz még Barack Obama idején „csak" 1,2 millió dollár (314 millió forint) ment el a célra. Donald Trump hivatalba lépése óta az Apple összesen 3,6 millió dollárt, avagy 943 millió forintot költött lobbizásra. TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...