Az ember, aki a mobilvilág hajnalán megteremtette a világ akkori legnépszerűbb játékát, most gondolt egyet, s elkészítette a játékot szinte minden létező platformra: Androidra, iOS-re és Windows Phone-ra egyaránt. 1997-et írtunk, akkoriban születtek vagy már óvodába jártak a mai nagy játékfejlesztők, mikor egy Taneli Armanto nevezetű úr valószerűtlenül egyszerű programot írt az akkori Nokia telefonokra, a Snake nevezetű játékot. A móka csupán annyiból állt, hogy egy pixeles vonal, a kígyó gyorsan haladt a kis felbontású, monokróm képernyőn, azt kellett minél jobb reflexekkel irányítani. Abban az időben 400 millió készüléken futott a Snake. A legszerényebb számításokkal, ha minden felhasználó legalább egy órát játszott vele, akkor akár azt is mondhatnánk, hogy emberiség több mint 45 ezer évet töltött a társaságában. (Forrás: Youtube) Amilyen faék igénytelen volt a program, akkora sikert aratott, öreg és fiatal ezzel játszott: jellemző, hogy azok a nemzedékek is ismerik vagy ismerni vélik, melyek még a világon sem voltak. Talán azért is maradhatott fenn az emlékezetben, mert nagyon sokan próbálták másolni az egyre okosabb telefonokra a Snake-et, de nekik messze nem sikerült a régi népszerűség közelébe sem jutniuk. Most viszont maga a legendás fejlesztő, Taneli Armanto gondolt egyet, s újraprogramozta találmányát minden fontos platformra: a Snake immár innen elérhető Androidra, iOS-re és Windows Phone-ra egyaránt. Nosztalgiára fel! Forrás:http://www.hirado.hu/2015/05/14/egy-vilag-szerette-matol-ujra-letoltheto-a-kigyo/