A jövőben a digitális megoldások veszik át a szerepet a mindennapi bankolásban, az ügyfelek pedig egyszerű, könnyen összehasonlítható és online intézhető megoldásokat várnak el – olvasható a Bankráció elemzésében. A technológiai fejlődés miatt a banki megoldások, szolgáltatások is átalakulnak a következő időszakban. A bankfiókok száma várhatóan csökkenni fog, és egyre többen a különböző eszközökről, mobilról, táblagépről, számítógépről intézik majd a pénzügyeiket. Az összehasonlíthatóság és az egyszerű választás kulcsfontosságú lesz. Az ügyfelek részéről az lesz az elvárás, hogy minél gyorsabban áttekinthessék a kínálatot és kiválaszthassák a legjobb konstrukciót, legyen szó bankszámláról, személyi kölcsönről vagy éppen lakáshitel-igénylésről – derül ki a banki ajánlatokat összehasonlító BankRáció.hu elemzéséből, amely a jövőben várható változásokat mutatja be. Egyre fontosabb szempont, hogy ne csak személyesen lehessen banki ügyeket intézni. Képünk illusztráció Forrás: MTI/Varga György Háttérbe szorul a személyes ügyintézés Gergely Péter, a BankRáció.hu hitelszakértője szerint a bankok között egyre nagyobb lesz a verseny az ügyfelekért, ez pedig az árazásban és a minél egyszerűbb internetes igénylésben is meg fog jelenni. Leegyszerűsítve: az a bank lesz a befutó, amelyik a legolcsóbban biztosítja ugyanazt a szolgáltatást, és könnyen, lehetőleg személyes jelenlét nélkül lehet igényelni az ajánlatát. „A magyar piacon még nincs meg az átjárhatóság, de a nemzetközi példák azt mutatják, hogy ez a jövőben megvalósulhat. Az Egyesült Királyságban van olyan rendszer, amely mobilról is elérhető, és az igénylők, ha megfelelnek a feltételeknek, akkor bármelyik bank személyi kölcsönét kérhetik akkor is, ha nem ott vezetik a számlájukat” – mondta a szakértő. Az ajánlatok összevetése kiemelten fontos, mivel a termékek összehasonlításával jelentős összeget lehet spórolni. A BankRáció.hu május első napjaiban 17 bank 1,5 millió forintos 5 éves futamidejű személyi kölcsönét hasonlította össze, és kiderült, hogy a legjobb feltételekkel igényelhető kölcsönnél a teljes visszafizetendő összeg több mint 500 ezer forinttal alacsonyabb lesz, mint a legdrágábbaknál. Ugyanígy komoly különbségek vannak a lakáshitelek között, de a bankszámláknál is jelentős eltérések lehetnek. Egyszerűbbé válnak a termékek A BankRáció.hu elemzése szerint a digitális fejlesztéseknek köszönhetően először az egyszerűbb termékek kerülnek majd be az online térbe. „Jó példa erre az internetes bankolás térnyerése. Egy-két évtizede még mindent a fiókban kellett intézni, az egyszerűbb szolgláltatások azonban ma már elérhetőek a netes banki felületeken, ahol idővel egyre több szolgáltatás lesz elérhető” - mondta Gergely Péter. Egyre nagyobb lesz a verseny az ügyfelekért. Képünk illusztráció Fotó: Mudra László [origo] A netes bankolásra sokan az asztali gépeket és laptopokat használják, de egyre többen az okosotelefonos applikációkon keresztül bankolnak, a jövőben pedig a mobilos pénztárcáké és fizetési lehetőségeké lesz a főszerep. Az internetet napi szinten használó, többek között a banki ajánlatokat online kalkulátorokon keresztül átböngésző ügyfelek nagy része nem akar majd bankfiókba menni, hanem elektronikusan, gyorsan és egyszerűen szeretné elintézni az ügyeit, és igénye lesz arra, hogy az összes bank kínálatából választhassa ki magának a legjobbat. A szakember úgy véli, hogy a digitális megoldások térnyerése mellett a banki ajánlatok, legyen szó hitelről, bankszámláról vagy másról, egyszerűsödni fognak. Szerinte sokan lesznek, akik a bonyolult banki termékek feltételeit nem akarják átvizsgálni, és választanak másik szolgáltatást vagy másik bankot. A rugalmasabb rendszerhez azonban a jogszabályi környezetnek is változnia kell. Let's block ads! (Why?) Forrás...