Egyszerűen nem tud véget érni az év legnagyobb PC-s botránya

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2015. november 01..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,621
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hónapok után is rettenetes állapotban van Gotham, Batman tankja alig moccan, a Warner Brothers történelmet hamisít. Hivatalosan is kiadták az Arkham Knight asztali verzióját. Megint.



    Október 28-án másodszorra is kiadták az Arkham-sorozat negyedik részét, a Batman: Arkham Knightot. Emlékeztetőül: ez a harmadik, amit az első rész után rögtön az egekbe magasztalt Rocksteady készített, az előzőt (Arkham Origins) a Warner Bros. Games Montréal fejlesztette. A botrányosan rosszul, vagy egyáltalán nem működő júniusi változat után most, több mint négy hónappal később (miután a Playstation 4- és Xbox One-tulajdonosok már kétszer is végigtolták) jogosan vártunk tökéletesre polírozott játékot, úgy tűnik, hiába.
    Eleve gyanús volt, hogy a kiadó újraírta a gépigényt: most már hivatalosan 12 gigabyte RAM kell annak a játéknak, amely a 8 gigabyte-os konzolokon tökéletesen fut. A The Know YouTube-műsor előtúrta a játékot terjesztő Steam felmérését, amelyből kiderült, hogy a felhasználók csupán 15 százalékának van legalább ilyen erős PC-je. Az összképen ráadásul csak rontanak az első visszajelzések: még mindig lassú, szaggat, a Batmobile-csaták pontosan olyan élvezhetetlenek, mint hónapokkal ezelőtt, arról pedig a kiadó is tud, hogy Windows 7 alatt egy idő után egyszerűen “elfáradnak” a driverek. Azt tanácsolják:
    Néha tessék újraindítani!
    A grafikus teljesítmény mérésére szakosodott Digital Foundry lemérte, mit tud a most másodszorra kiadott Arkham Knight, és arra jutottak, hogy alig változott valami a szeptemberben kigördült átmeneti patch után. (A június óta megjelent javítások ugye azoknak szóltak, akik megvették a játékot és valamiért nem voltak hajlandóak megvárni, amíg a Warner Bros. összeszedi magát, hanem, ha kompromisszumokkal is, de játszani szerettek volna.) Szóval most már hivatalos: a most kiadott “kész” Batman: Arkham Knight még mindig inkább olyan, mint egy alpha teszverzió. Annak érdemes megvenni, akinek:
    • nagyon erős (lehetőleg Nvidia videokártyás, hiszen ezt a gyártót már nyáron is jobban szerette a játék) gépe van;
    • nincsenek meg neki a korábbi Arkham-játékok, amelyeket most mind a Knight eleve olcsóbb (ötven dolláros) áráért letölthet minden további nélkül;
    • elege van, nem vár tovább!
    Miközben több magazin már a nyáron odaadta volna az év játéka díjat a Rocksteady új játékának, a pc-s kiadás olyan botrányosan indult, amire talán a nyolcvanas évek óta nem volt példa. A fejlesztők korlátozták a sebességet, legfeljebb 30 képkocka/másodperccel futott, de inkább annyival sem (miközben ugye a PC-s társadalom egyik örök fegyverténye a konzolokkal szemben a 60, vagy magasabb fps), és olyan súlyosan hibás volt a kód, hogy a szoftver
    néha egyszerűen csak letörölte magát.
    Ha nem, akkor is súlyos, idegesítő, vagy röhejes jeleneteket produkált, a YouTube meg is telt velük az elkövetkező hetekben. A Steam pedig a negatív visszajelzésekkel: a felhasználói értékelések hetven százaléka – diplomatikusan fogalmazva – negatív volt. Vicces történelemhamisítás, hogy most, a “végleges” változat kiadásának örömére ezeket az értékeléseket mind “kiadás előttieknek” bélyegezték, mintha a nyáron publikált Arkham Knight “early access” kategóriájú szoftver lett volna.
    Sokat elárul viszont, hogy az Nvidia effektjeit bemutató, a kiadás előtt nem sokkal fellőtt gameplay-videó 60 fps-sel futott akadás nélkül, nézzétek:
    Azaz nagyon sokan nagyon nagyokat hazudtak. Később kiderült, hogy a PC-s port fejlesztését kiszervezték egy tapasztalatlan, emberhiányos csapatnak, illetve, hogy a kiadó egy éve tudott arról, hogy nagy a baj, mégsem tettek semmit. A Warner Bros. Interactive egyébként méltósággal kezelte a katasztrófát: azonnal bocsánatot kértek, a játékot példátlan húzással visszavonták a Steamről és részletes tájékoztatást adtak ki a pénz-visszafizetési lehetőségekről, ami ráadásul egy viszonylag új funkció volt a boltban.
    Akkor ez az egész alapjaiban rengette meg a játékosok (tudjátok, akikből a kiadók élnek) bizalmát az ipar nagyköltségvetésű szegmense iránt. Ez egyébként hosszútávon még jót is tehet.