A tinderezők hajlamosabbak az önbizalomhiányra, mint azok, akik nem használják a randiappot. Érdekesség, hogy ez nem csak a nőket érinti, a férfiak még jobban küzdenek a problémával. A tinderezők sokkal elégedetlenebbek testükkel, és hajlamosabbak tárgyasítani magukat - derül ki az Észak-Texasi Egyetem legfrissebb kutatásából. A népszerű társkereső fő funkciója az „oldalra húzás": ha jobbra húzzuk a nekünk javasolt partnert, akkor azzal azt jelezzük, bejön nekünk, ha balra, passzoljuk a randit. Az Észak-Texasi Egyetem kutatói azt vizsgálták, hogy a Tinderen kapott visszajelzések milyen hatással vannak egy személy önértékelésére.Az 1317 főn végzett kutatás eredményeit az amerikai Pszichológiai Egyesület éves konferenciáján ismertették. A vizsgálat során az alanyoknak értékelniük kellett saját megjelenésüket és testüket, valamint azzal kapcsolatos kérdéssorokra válaszoltak, tinderezők és nem tinderezők egyaránt. Nem tesz jót az önbizalomnak, ha "balrázzák" az embert Forrás: Tinder „Az emberek egy szürreális világban élnek, elérhetetlenek ideálokat kreálnak, és olyan elvárásokat támasztanak magukkal szemben, amelyeknek senki sem tud teljesen megfelelni. Sokan ezért 24/7 kell foglalkoznunk a megjelenésünkkel" – véli a kutatás egyik vezetője. Mindkét nem tinderező képviselői elégedetlenebbek voltak testükkel, és többet aggódtak a külsejük miatt azoknál, akik nem használják az appot. A férfi felhasználóknak volt a legkisebb önbizalmuk a csoportban, ami bizonyítja azt, hogy a társadalom elvárásai nem csak a nőket nyomasztják. A Facebook is okozhat rossz érzéseket Nem csak a Tinder az egyetlen olyan modern szolgáltatás, amely önértékeléssel kapcsolatos problémákat okoz, korábbi kutatások alapján a Facebookkal is hasonló a helyzet. A Tinderrel kapcsolatosan viszont még nem készült eddig ilyen felmérés, mivel az csak közel 4 éve létezik. Ez az első olyan kutatások egyike, amely a képközpontú randiappok és a pszichológiai trendekkel kapcsolatos. „Már amúgyis egyre többen küzdenek a testhez és megjelenéshez fűződő mentális egészségügyi problémákkal, az erősen vizuálisalapú közösség média csak rásegít erre"- mondta a Sussexi Egyetem pszichogusa, Helga Dittmar. KAPCSOLÓDÓ CIKK Let's block ads! (Why?) Forrás...