Megelevenednek a készülékek kijelzőjén a kiszínezett figurák. Az elmúlt években a virtuális valóság mellett a kiterjesztett valóságon is sokat dolgoztak a techcégek fejlesztői, a műszaki megvalósítása mellett a felhasználási területei is kutatás alatt állnak. A VR és az AR között az a különbség, hogy a virtuális valóság egy teljesen fiktív térbe próbálja repíteni a felhasználót, míg a kiterjesztett valóság a „tényleges valóságba" helyez virtuális elemeket. A kiterjesztett valóságra remek felhasználási példa az Androidra és Apple iOS-re elérhető Quiver mobilalkalmazás. A Quiver weblapjáról gyermekek számára készült színezőlapok tölthetőek le, ezeket ki kell nyomtatni, a kicsik pedig a megszokott módon kiszínezhetik azokat. Ezután jön a mágia: a Quiver mobilalkalmazásával be kell olvastatni a kiszínezett lapokat, mire a lapon szereplő figurák és tárgyak három dimenzióssá válnak, és megelevenednek a kijelzőn. Mozognak, valamilyen szinten interaktívvá válhatnak, az app pedig ráteheti a figurákat a hátlapi kamerán keresztül látott tárgyakra. A figurák és tárgyak textúrái persze olyanok lesz, mint ahogyan a gyermek kiszínezte azokat a lapon. A fejlesztő Quivervision szerint az alkalmazás nem csak remek szórakozást nyújthat a gyermekek számára, de oktatási célra is használható, a segítségével például egyszerűbb lehet koncepciókat oktatni a kisiskolásoknak. A cikk megjelenését támogatta az MVM Edison program. Let's block ads! (Why?) Forrás...