Mindenki számára elérhetővé vált a Facebook munkahelyi kommunikációra készített szolgáltatása, a Workplace. A szolgáltatás külsőre nagyon hasonlít a már ismert Facebookra, mivel azonban zárt kommunikációt tesz lehetővé, teljesen biztonságos, és elsősorban munkatársak és cégágazatok kapcsolattartására való. A Facebook bejelentette, hogy élesben elindítja a vállalkozások számára készített Facebookot, a Workplace nevű szolgáltatást (korábban Facebook at Work). A Workplace a közösségi óriás első komolyabb, vállalati piacra szánt szolgáltatása, amivel az olyan népszerű programoknak állít konkurenciát, mint a HipChat vagy a Slack. A zárt béta már egy éve fut, ez idő alatt ezer szervezet tesztelte a világ minden tájáról. Workplace a Facebook at Work végleges neve Forrás: Facebook A munkahelyi Facebookon csak a munkatársakkal lehet csevegni, nem zavarnak meg a személyes profilon elérhető barátok, ismerősök. Az oldal és a hozzá készült mobilapp mentes a hirdetésektől, és a Facebook fő funkciót mind megkapják a dolgozók: van hírfolyam, ahol a kollégák frissítéseit lehet látni, készíthetők események és csoportok, van privát és csoportos üzenetküldés is. Az élesben elrajtolt szolgáltatás új funkciókat is kap: Több vállalat alkalmazottja is tud készíteni egy csoportbeszélgetést, ha közös projekten dolgoznak Bármelyik alkalmazott tud élő videót megosztani a munkatársaival Már van video- és hanghívás is az üzenőben Csak a kollégák vannak fenn ezen a Facebookon Forrás: Facebook A Workplace-re havidíjért lehet előfizetni a szolgáltatás weboldalán. A havidíj annál olcsóbb, minél nagyobb a cég: ezer havi aktív felhasználóért 3 dollárt, míg tízezer dolgozónál már csak két dollárt kell fizetni. Efelett pedig mindössze egyet.A nonprofit szervezetek és az oktatási intézmények ingyen használhatják. Nem teljesen úttörő Nem a Facebook az első cég, amely vállalati használatra szánt közösségi oldalt készít, a Microsoft 2012-ben felvásárolta és az Office csomagjába építette be a Yammer nevű cég technológiáját, míg az IBM Connections néven fejlesztett hasonló megoldást, és a Slack nevű szolgáltatást üzemeltető cég is egyre sikeresebb. Mivel azonban a Facebookot a legtöbb internetező amúgy is használja, a céges felület használata pedig csaknem ugyanolyan, mint a már megszokott közösségi oldalé, a Workplace is sikeres lehet. A cég tavaly év végén erre szánt csevegőt is kiadott. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...