Hmm ez Érdekes Engedélyezték Az F1-es Motorok Szezon Közbeni Fejlesztését.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. január 03..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) eredetileg nem akarta, de végül jóváhagyta ezt, elismerve a hiányosságot a szabályok megfogalmazásában. A Honda azonban nem élhet a lehetőséggel, a japánoknak február végéig homologizáltatniuk kell az idei specifikációt.

    Hónapok óta tartó huzavonának vetett véget a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azzal, hogy a karácsonyi időszakban egy, a csapatoknak küldött feljegyzésben bejelentette: a motorgyártók idén tetszőleges ütemezésben felhasználhatják a rendelkezésükre álló 32 fejlesztési zsetont, és nem muszáj február 28-ig homologizáltatniuk a 2015-ös erőforrásokat.

    Az FIA-nak ez eredetileg nem állt szándékában, mivel ragaszkodott ahhoz, hogy szezon közben továbbra is kizárólag a megbízhatóság és a biztonság javítása, illetve a költségek csökkentése céljából lehessen hozzányúlni a motorokhoz.

    Úgy vélték, magától értetődő, hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is február 28-ig véglegesíteni kell a szezon során használni kívánt erőforrások specifikációját, ám a Ferrari novemberben rámutatott, hogy ez nincs pontosan rögzítve a szabályokban, amit több megbeszélés után az FIA is elismert, így 2015-ben nem határoztak meg konkrét dátumot a homologizációra, vagyis egész évre engedélyezték a fejlesztéseket.

    [​IMG]
    Év közben is folytatódhat a motorfejlesztési verseny

    Forrás: AFP/Mark Thompson
    A 2020-ig végrehajtható módosítások lehetőségeiről a Technikai Szabályzat 4-es függeléke rendelkezik, ebből hiányzott az egyértelmű megfogalmazás a homologizációk éves dátumára vonatkozóan. (A "zseton" alapú kvótarendszerről itt olvashatnak bővebben.)

    A Honda kakukktojás

    A Ferrari és a Renault sokáig harcolt az idény közbeni motorfejlesztés lehetőségéért, hogy csökkenthessék lemaradásukat a Mercedesszel szemben - amely a költségek növekedésére hivatkozva ellenezte a törekvéseiket -, és a szabályokban lévő kiskaput kihasználva végül el is érték céljukat.

    A Forma-1-be a 2015-ös szezontól visszatérő Honda azonban nem élhet ezzel a lehetőséggel, a McLarent ellátó gyártónak meg lesz kötve a keze. "Mivel az eddigi gyártóknak 2014. február 28-ig véglegesítenie kellett az erőforrások specifikációját, igazságosnak tűnik, hogy egy újonnan csatlakozó gyártótól is azt kérjük, hogy 2015. február 28-ig homologizáltassa az erőforrását" - írta Charlie Whiting a csapatoknak a feljegyzésben, amelyből az Autosport közölt részleteket.

    A Honda remélte, hogy a riválisok problémáiból és ötleteiből tanulva profitálni fog a V6-os turbó 2015-re történő kifejlesztéséből, de ez kétélű fegyver, hiszen a japánoknak egy év lemaradást is pótolniuk kell. Pesszimistáknak mindenesetre nem nevezhetők, mert már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra a győzelmet tűzték ki célnak - annak ellenére, hogy első tesztjükön a McLarennel alig tudtak megtenni pár kört.

    [​IMG]
    Nőni, vagy csökkenni fog a Mercedes előnye?

    Forrás: AFP/Nelson Almeida
    Az idény közbeni motorfejlesztéstől a Ferrari és a Renault azt várja, hogy közelebb férkőzhet a Mercedeshez, de erre nincs garancia. "A februári homologizáció egyértelműen annak kedvezne, aki elöl van" - ismerte el Toto Wolff, a Mercedes gyári istállójának vezetője a Gazzetta dello Sportnak. "Ugyanakkor mi is képesek vagyunk fejleszteni."

    Emiatt aggódnak is a vetélytársak: a Red Bullt irányító Christian Horner például attól tart, hogy a Mercedes fölénye nőni fog.
    Engedélyezték az F1-es motorok szezon közbeni fejlesztését