Már-már közhelybe kezdenek fulladni az önvezető autók biztonságáról szóló beszámolók. Azonban a dolognak van egy árnyoldala is, hiszen sok ember munkáját veszélyezteti az új technológia. Viszont nagyon sokan kereshetnek sok pénzt azzal, ha olyanok is beülhetnek a volán mögé, akik korábban nem tehették. Az önvezető autók piacra kerülése még a jövő zenéje, azonban a technológia bevezetése rengeteg dolgot megoldana. Egy összehangolt rendszerben kevesebb lenne a baleset, a jogosítvány nélküli emberek is volán mögé ülhetnének, de a fogyatékkal élők, illetve az idős emberek előtt is új távlatok nyílnának. Nem csoda, hogy egy autógyártókból, techcégekből álló koalíció erősen lobbizik a minél gyorsabb bevezetésért, azonban a csoportnak akadt egy új tagja is. Az Amerikai Bor- és Rövidital-kereskedők Társasága. Jeff Solsby, a kereskedők elnöke elmondta, hogy azért csatlakoztak a kezdeményezéshez, mert fontos a közlekedés biztonságának növelése innovatív módon. Hozzátette, hogy ez azért is lényeges, mert 74 ezer alkalmazottjukból 20 ezer sofőrként dolgozik. Nem kell dönteni, hogy iszik vagy „vezet”Forrás: 123rf.com Ám a fenti kijelentéssel van egy kis bökkenő. Az önvezető autók nem csak biztonságosabbak lesznek, hanem elveszik a jelenlegi sofőrök munkáját is. Jelenleg 3,5 millió kamionos van az Egyesült Államokban, és 80 százalékuk állása lehet veszélyben emiatt.Mivel a sofőrök rengetegen vannak, ezért külön iparág épült köréjük. Éttermek, motelek, pihenőhelyek, boltok, sőt komplett városrészek omolhatnak össze gazdaságilag az önvezető autók megjelenésekor. Egy felmérés szerint 2,2 millióan dolgoznak az autópályák mellett, és 97 ezer vállalkozás működik azok mentén. Ráadásul vélhetően az önvezető kamionok előbb elterjednek, mint az önvezető autók, hiszen az autópályán navigálás jóval egyszerűbb, mint a városi közlekedés programozása – írja a Quartz. Önvezető kamion a hannoveri autószalononForrás:Shutterstock Ez azt jelenti, hogy egy városi taxis munkája jelenleg nagyobb biztonságban van, mint egy kamionosé. Persze ettől még szükség lehet emberekre, az áru rakodása ugyanis nem, vagy csak nehezen automatizálható teljesen. Szóval, bár szépen hangzik a marketingszöveg, miszerint a sofőrök biztonsága miatt írta alá a szervezet a petíciót, nem nehéz rájönni arra, hogy milyen üzleti érdek fűzhet egy alkoholkereskedő csoportot az önvezető autók elterjedésének támogatásához. Let's block ads! (Why?) Forrás...