Jelentős lesz a tempókülönbség az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon használt két gumitípus között. A Pirelli pár érdekességgel hangolódik a 2015-ös első nagydíjhétvégére. Pirelli (Fotó: Moy / XPB Images) Ötödik szezonjának vág neki a Pirelli a Forma–1-ben – az idénynyitó helyszínére, Ausztráliába a tavalyi évhez hasonlóan a közepes és a lágy gumikat vitte magával. Az abroncsokat a tél folyamán némiképp áttervezték: a hátsók szerkezetén változtattak a nagyobb tapadás és az egyenletesebb hőelosztás érdekében. Paul Hembery, a cég sportigazgatója elmondta: „Annyit bizton állíthatunk, hogy a szezon során a teljesítmény egyre jobb lesz, és ez az autók és a gumik összhangjára is hatással lesz majd. Az új gumik a teszteken a vártnak megfelelően viselkedtek, de természetesen a tesztelést nem hasonlíthatjuk a valódi versenyekhez, ahol a résztvevők a határokat feszegetik.” Tempókülönbség a melbourne-i két keverék között A Pirelli számításai szerint a hétvégén használt sárga jelölésű lágy, valamint fehér jelölésű közepes keverék között hozzávetőlegesen 1,2-1,5 másodperces tempókülönbség várható. A 2014-es melbourne-i stratégia A tavalyi Ausztrál Nagydíjat megnyerő Nico Rosberg egy éve a harmadik rajthelyről aratott könnyed győzelmet. A német a futam során kétszer állt ki, a gumik terén a lágy-lágy-közepes stratégiát választotta, akárcsak rajta kívül mindenki, aki a legjobb kilencben ért célba. A Mercedes versenyzője első kiállását a 12. körben ejtette meg, a másodikat az 58 körös futam 38. körében. A 2015-ben rendelkezésre álló gumitípusok és jelölésük: szuperlágy – piros csíkkal lágy – sárga csíkkal közepes – fehér csíkkal kemény – narancs csíkkal köztes esőgumi – zöld csíkkal esőgumi – kék csíkkal A Pirelli melbourne-i infografikája: Érdekességek, adatok a Pirelli melbourne-i gumikeverékeiről | TeleSport