Szeptember 9-én ismét a Barátok közt volt a tévénézők kedvence, a teljes lakosságból 1 millió 204 ezren követték. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Szulejmán, a TV2 először az ötödik helyen szerepel az Ezek megőrültek!-kel, a Duna TV pedig A hegyi doktor – Újra rendel aktuális epizódjával tudott bekerülni a legjobb tízbe. Forrás: Origo Mai Médialiftünkben felfelé tart Mel Gibson, miután a Halálos fegyver 2-t még mindig szépen nézték, a film nagy része alatt a Film+ volt a második legnépszerűbb csatorna, ott ez hozta a legmagasabb esti közönségarányt, 6,9 százalékot. Varga Izabella is zöld nyilat kapott, mivel a Barátok közt ismét az élen végzett a nézettségi versenyben, ezúttal a szokottnál magasabb közönségaránnyal is zárt, az éppen tévézők 30,1 százaléka követte, hogy mi történik a Mátyás király téren. A Megdönthetetlen című vígjátéksorozat viszont már csak 0,5 százalékot hozott a Comedy Centralon, az M4 Sport egy stúdióbeszélgetése után ez volt az este legalacsonyabb közönségaránya – holtversenyben a Super TV2 műsoraival, a Nanee!-vel és a Veled is megtörténhet!-tel, valamint az RTL II-n futó Az élet csajos oldalá-val. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este: Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot 16,9 százalékkal nyerte az RTL Klub, a TV2 3,6 százalékponttal maradt le mögötte. A Duna TV az M1-gyel játszott döntetlent, holtversenyben állnak a harmadik helyen, kicsivel előzve meg a Coolt. A közmédia csatornái közül az M3 fért még be a legjobb tízbe, hajszállal maradt le az ATV mögött. Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Nézettségelemző gyorstalpaló A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői. Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos. Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide. Forrás: http://www.origo.hu/teve/20150910-2015-szeptember-9-nezettseg.html