Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben tízből nyolc európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést. A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10 ezer válaszadó megkérdezésével készült. Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17 százaléka tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt. Körülbelül negyedük elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22 százalék pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28 százalék), vagy éppen azért, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28 százalék). Forrás: PayPal A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64 százalék) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. A kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25 százaléka, a lengyelek 30 százaléka említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot. A karácsonyi lázra gyógyír az internet Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70 százalék szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. IllusztrációForrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Frank May Az ünnepek alatt és a karácsonyi ajándékozás során az online vásárlás minden előnye fokozottan érvényesül. Számomra ez az egyetlen útja annak, hogy elkerülhessem a hosszú sorokat és az ingerült emberekkel tömött bevásárlóközpontokat. Mindettől néhány kattintás segítségével megkímélhetjük magunkat, így több idő jut a családdal töltött békés pillanatokra" – mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. Forrás: PayPal A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66 százaléka gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, ilyen például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87 százalék), az időmegtakarítás (80 százalék) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67 százalék). KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...