A német műszaki vizsgák adatai alapján készült statisztika szerint a japán és német autók a legmegbízhatóbbak. A számok alapján különösen kevés hibát találnak a Porsche 911-esekben, de ez az általános megbízhatóság mellett biztosan magyarázható azzal is, hogy a Porsche-tulajdonosok az átlagosnál sokkal kényesebbek autójuk karbantartására. A német műszaki vizsgák adatai alapján rangsorolt legrosszabb használt autókat már bemutattuk, az öt korcsoportban összeállított listán bérelt helye volt a Dacia Logannak és a Fiat egyes modelljeinek. A statisztika összeállításánál a jelentős műszaki problémák százalékos arányát vették figyelembe, a minta a több millió műszakin megjelent autó miatt - legalábbis a tömegmodellek esetében - mindenképp reprezentatív. A nagy merítés kiegyenlíti a szélsőségeket, a karbantartás módja így tekinthető egységesnek. A két-három éves autók között prémiummodellek vezetik a listát, a Mercedes SLK (zárójelben a jelentős műszaki problémák százalékos aránya: 2,4 százalék; az átlagos futásteljesítmény: 26 000 km) mögött az Audi A6 (2,9 százalék, 62 000 km), a Mercedes GLK (3,6 százalék, 55 000 km), a Porsche 911 (3,9 százalék, 31 000 km) és a BMW Z4 (4,0 százalék, 36 000 km) került az élre. Forrás: Porsche A négy-öt éves kategóriában megjelennek a japán autók, első a Mazda 3 (5,4 százalék, 56 000 km), második a Porsche 911 (6,4 százalék, 46 000 km), harmadik a Toyota iQ (6,5 százalék, 48 000 km), negyedik a Toyota Avensis (6,5 százalék, 72 000 km), ötödik pedig a Volkswagen Polo (6,5 százalék, 53 000 km). A hat-hét éves autóknál a Porsche 911 produkálja a legkevesebb hibát (10,5 százalék, 58 000 km), mögötte a Mazda 2 (11,2, 68 000 km), a VW Golf Plus (11,5 százalék, 85 000 km), a Toyota Auris (11,8 százalék, 79 000 km), majd holtversenyben a Mercedes C osztály és a Toyota Corolla Verso (13,1 százalék, 101 000 km) következik. Forrás: Mazda A nyolc-kilenc éves autóknál is a Porsche 911 a legmegbízhatóbb (11,5 százalék, 72 000 km), megelőzve a Toyota Corolla Versót (15,6 százalék, 120 000 km), a Toyota RAV4-et (16,6 százalék, 104 000 km), a Mazda 2-est (17,3 százalék, 87 000 km) és a Ford Fusiont (17,7 százalék, 92 000 km). Ha nem számítjuk a rétegautó Porsche 911-est (19,3 százalék, 94 000 km), a 10-11 éves autóknál csak japánok kerültek az első ötbe. A Porsche mögött a Subaru Forester (19,3 százalék, 138 000 km), a Toyota RAV4 (20,2 százalék, 120 000 km), a Toyota Avensis (21,1 százalék, 133 000 km) és a Honda Jazz (21,2 százalék, 109 000 km) végzett. Ezek a legjobb használt autók