Gazdaság Ezért nem lehetnek Vörösek a vörös iPhone-ok Kínában

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. március 24..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Az Apple legújabb, 40 országban kapható, vörös színű iPhone-ja nem vörös Kínában.


    Mit jelképez a vörös szín? Sok mindent, de esetünkben az a fontos, hogy az AIDS elleni küzdelmet is, amióta Bono népszerűsíti az ügyet – közölte a BBC News. Az énekes kezdeményezése egyszerűen csak a Product Red nevet kapta 2006-ban. A szervezet pénzt gyűjt, és a HIV-fertőzés elleni harcra fordítja azt. Gyógyszereket fejlesztenek és tesztelnek, és betegeket kezelnek a felajánlott összegekből. Az Apple e mellé a kezdeményezés mellé állt a piros színű telefonokkal, amelyek bevételéből jut a Product Rednek is.

    [​IMG]

    Az eladásokból származó pénz AIDS-ellenes programokra megy

    Forrás: Apple

    A vörös színű iPhone-okat tehát külön névvel illeték a világon mindenhol. Semmi bonyolult: iPhone Red.

    A cég kínai nyelvű oldalán viszont nincs külön kiemelve az iPhone Red, sem az ügy, amit támogat.

    Szimplán csak annyi van a honlapon, hogy a termék vörös színben is kapható. Ezt néhány éles szemű internetező szúrta ki. Egyesek szerint a kínai politika keze van a dologban.

    De miért?


    A legvalószínűbb indok, hogy a project nem népszerűsítendő Kínában, ahol az AIDS és a homoszexualitás tabutémának számít.

    Az első HIV-fertőzöttet 1989-ben diagnosztizálták Kínában. 2000-re a betegség eljutott az ország összes régiójába, a kormány azonban nem foglalkozik a problémával, sőt úgy tesz, mintha nem is létezne.

    Az Apple-re egyébként is rájárt a rúd az utóbbi években Kínában, ezért is maradtak inkább az egyszerű színválasztós ajánlatnál, és nem használják a Product Red elnevezést.

    Viszont abban bíznak, hogy az újítás is jól fogy majd. Egyszerűen azért, mert a készülékeket egyfajta státusszimbólumnak tartják Kínában, a piros szín pedig a boldogságot, sikert jelképezi az ázsiai ország hagyományaiban. A kettő együtt tehát: biztos siker.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...