Az Apple legújabb, 40 országban kapható, vörös színű iPhone-ja nem vörös Kínában. Mit jelképez a vörös szín? Sok mindent, de esetünkben az a fontos, hogy az AIDS elleni küzdelmet is, amióta Bono népszerűsíti az ügyet – közölte a BBC News. Az énekes kezdeményezése egyszerűen csak a Product Red nevet kapta 2006-ban. A szervezet pénzt gyűjt, és a HIV-fertőzés elleni harcra fordítja azt. Gyógyszereket fejlesztenek és tesztelnek, és betegeket kezelnek a felajánlott összegekből. Az Apple e mellé a kezdeményezés mellé állt a piros színű telefonokkal, amelyek bevételéből jut a Product Rednek is. Az eladásokból származó pénz AIDS-ellenes programokra megy Forrás: Apple A vörös színű iPhone-okat tehát külön névvel illeték a világon mindenhol. Semmi bonyolult: iPhone Red. A cég kínai nyelvű oldalán viszont nincs külön kiemelve az iPhone Red, sem az ügy, amit támogat. Szimplán csak annyi van a honlapon, hogy a termék vörös színben is kapható. Ezt néhány éles szemű internetező szúrta ki. Egyesek szerint a kínai politika keze van a dologban. De miért? A legvalószínűbb indok, hogy a project nem népszerűsítendő Kínában, ahol az AIDS és a homoszexualitás tabutémának számít. Az első HIV-fertőzöttet 1989-ben diagnosztizálták Kínában. 2000-re a betegség eljutott az ország összes régiójába, a kormány azonban nem foglalkozik a problémával, sőt úgy tesz, mintha nem is létezne. Az Apple-re egyébként is rájárt a rúd az utóbbi években Kínában, ezért is maradtak inkább az egyszerű színválasztós ajánlatnál, és nem használják a Product Red elnevezést. Viszont abban bíznak, hogy az újítás is jól fogy majd. Egyszerűen azért, mert a készülékeket egyfajta státusszimbólumnak tartják Kínában, a piros szín pedig a boldogságot, sikert jelképezi az ázsiai ország hagyományaiban. A kettő együtt tehát: biztos siker. Let's block ads! (Why?) Forrás...