Ezért Nem Szabad Politikusok Kezébe Adni A Budapesti Közlekedést

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2016. április 14..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Nem szabad politikusra bízni a közlekedés megszervezését. Tarlós István is azért szállt rá a biciklisekre, mert egy kisebbségnek látja őket, de elfeledkezik arról, hogy az egész városnak árt, ha az eddig elért fejlesztéseket visszavonja.
    Tarlós István a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjáról beszél, és évekkel vetné vissza a biciklis közlekedést. Közben olyan fejlesztésekre hivatkozik, amelyek az általa meggyengített BKK-nak köszönhetők. Tarlós kirohanásából jól látszik, hogy egy politikus rövid távú gondolkodása nem alkalmas arra, hogy egy város közlekedését az ott lakók érdekében megszervezze.

    Mi a jó a városnak?
    Tarlós István nyilatkozataiból látszik, hogy ő maga sem tudja meghaladni egy dugóban hőbörgő autós szintjét, ha biciklisekről van szó. Biciklis-autós ellentétként próbálja beállítani a kérdést.

    Valójában ha nem tud valaki elindulni biciklivel, akkor tömegközlekedéssel, taxival vagy autóval megy. Ha a bringásokon éppen bosszankodó autós egy tarlósi varázspálcával eltüntethetné a kerékpárosokat, nagyon meglepődne: helyettük mondjuk ugyanannyival több autó állna előtte a sorban, növelve a dugót.

    Egy felelős közlekedésszervező ebben a rendszerben kezdi el vizsgálni a biciklisek kérdését is. És a közösségnek leginkább kedvező közlekedőket támogatja, míg a legkedvezőtlenebbeket hátrányban részesíti.

    [​IMG]
    Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója 2014. szeptember 5.-én átvágja a szalagot az elkészült Andrássy úti új kerékpársáv átadásán

    Forrás: MTI/Máthé Zoltán
    Az egyéni autónál még az is jobb, ha valaki taxizik, mert akkor egy jármű sokkal gazdaságosabban működik, nincs szükség annyi parkolóhelyre. A taxinál jobb a tömegközlekedés, mert egyszerre sokkal több embert szolgál ki. A tömegközlekedésnél pedig
    jobb, ha valaki biciklire ül, rollerezik vagy sétál.

    Ha valaki nem érti a fenti sorrendet, akkor gondoljon arra, hogy

    • a bicikli nem szennyezi a környezetet,
    • egészségesebbé tesz, így használója kisebb költséget jelent a társadalombiztosításnak, és
    • nem foglal el akkora helyet se parkolókban se az utakon.
    Logikus lenne, hogy a vezetők az autó irányából a kerékpár-közlekedés felé tereljék az embereket, úgy hogy azok minél elégedettebbek legyenek. De egy politikus hogy vetne ki nagyobb adót a szennyező autókra, hogy vezetne be dugódíjat (anélkül, hogy másodpercenként az EU-ra kenné az egészet)? Az ezekből befolyó pénzt meg miért adná oda a tömegközlekedés és a bicikliutak fejlesztésére, ha lehet népszerűbb intézkedésekre is költeni?

    [​IMG]
    Forrás: MTI/Krizsán Csaba
    Pedig egy ilyen rendszerben mindenki elégedettebb lehet hosszú távon, hiszen aki nehezebben tud lemondani az autójáról, vagy muszáj azzal járnia, a plusz költségért cserébe gyorsabb közlekedést, dugómentes várost és elérhető parkolókat kaphat. A kerékpárok biztonságosabb és gyorsabb közlekedést kapnak. És mindenkinek jó, ha csökken a légszennyezettség,

    szebb, élhetőbb lesz a város.

    Mit lát a politikus?
    Hiába van ez így, ha egy politikus dönt a városi közlekedésről a rövid távú érdekei szerint, akkor akár itt azonnal meg is fulladhatunk a szmogban.

    Mert hiába jó mindenkinek a kerékpárosok támogatása, politikai tőkére szinte lehetetlen váltani. A megadóztatott autósok akkor is elégedetlenebbek lesznek, ha nem állnak a dugóban, a kerékpárosok is csak lassan veszik észre a jobb körülményeiket, sokan meg épp lemondanak a magas költségek miatt az autózás kényelméről. A tömegközlekedőknek is meg kell venni a bérletet, és mindenképp a képükbe másznak a buszon. Ilyesmiért senki nem szavazna Tarlós Istvánra.

    [​IMG]
    Forrás: MTI/Varga György
    A politikusnak tehát sokkal könnyebb összekacsintani néhány hőbörgő autóssal, akik egyből emberüket látják benne. Ezen csak az változhatna, ha a közlekedés szervezése visszakerülne egy szakmai szervezethez, amelyik külső befolyás nélkül láthatja el a feladatát, vagy a biciklisek is megmutatják Tarlós Istvánnak, hogy van akkor szavazóerejük, mint az autósoknak.

    Forrás: http://www.origo.hu/itthon/20160413-tarlos-istvan-a-budapesti-biciklisekkel.html