Ezt jó, ha tudja, a népszerű vírusirtóról

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2020. január 29..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,620
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A PCMag és a Motherboard új vizsgálata alapján az Avast vírusirtó különböző cégeknek értékesíti a felhasználók által generált információs csomagokat – írja a HVG. A Magyarországon is igen népszerű program fejlesztője egy kevésbé ismert leányvállalatán keresztül adja el az adatokat.

    A vírusirtót világszerte mintegy 435 millió számítógépre telepítették, az adatgyűjtés pedig 100 millió eszközt érinthet. Az információk rögzítéséhez felhasználói engedélyre van szükség. Az Avast a telepítés utáni tájékoztatóban rögzíti, hogy egyes információk a Jumpshothoz kerülhetnek, a folyamatot viszont nem részletezik.

    [​IMG]
    Kép: iStock
    A leányvállalat főként böngészési előzményeket értékesít.

    Az információk névtelenül kerülnek a Jumpshothoz, az Avast szerint pedig az adatokat nem lehet visszavezetni a felhasználókhoz.

    Az adatcsomagok vásárlói között olyan vállalatokat találni, mint a Google, a Microsoft, a Loréal vagy a Pepsi.
     
    • Informatív Informatív x 1