A mosolygós légiutas-kísérők a fedélzere lépés első pillanataiban felmérik: mekkora veszélyt jelenthet az utas a repülés során. Azt is számításba veszik, ki lehet partnerük egy esetleges krízishelyzetben. Minderről ők maguk meséltek. Janice Bridgert 27 éves stewardess szerint nem kérdés, hogy az utaskísérőnek folyamatosan résen kell lennie az utasok kondíciót illetően is. légiutaskisérő utasszámlálóval Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt Sjaak Schulteis 30 éve a Lufthansa utaskísérője. Ő azt mondja:Aki például részegen, vagy bedrogozva akar repülni, attól simán megtagadhatják, hogy a fedélzetre lépjen. Erről az utaskísérőnek kell döntenie, akár az első benyomásai alapján. A Lufthansa alkalmazottja eddig négy esetben tiltott el bódultnak tűnő utasokat a repüléstől. Később vizsgálatok igazolták, hogy joggal. Janice Bridgert egyet ért kollégája szigorával:Tízezer méter magasságban túl nagy kockázatot jelent egy részeg vagy bedrogozott utas.Amar Rama légiutas kísérő is megerősíti kollégái véleményét: egy problémás landolás után kilencven másodperc alatt kell kiüríteni a gépet. Ilyen helyzetben semmi szükség további kockázatot jelentő, együttműködésre képtelen részeg, drogos emberekre. Forrás: Aeroflot, worldscrews.blogspot.com.au Miryam Mimi, aki 1994-től dolgozik a Condor légitársaságnál, hozzáteszi: az utasok egészégi állapotát is szerencsésebb már a felszállás előtt felmérniük. Amar Rama nem titkolja: volt már példa arra is, hogy influenzás betegtől tagadták meg a repülést. Amar szerint még mindig jobb megoldás, mint kitenni egy fedélzetnyi embert a fertőzés veszélyének. Amar azt is bevallja: amikor látott egyszer egy nőt, aki a géphez vezető kapunál kapott szívrohamot, egyszerre érzett megrendülést és megkönnyebbülést. A légiutaskísérők ugyan ki vannak képezve az alapfokú elsősegélynyújtásra, a defibrillátor használatára. De bizonyos esetekben szerencsésebb, ha akad a közelben egy kórház, ami például az Atlanti óceán felett kizárt. Az utaskísérők számár külön feladatot jelentenek a fogyatékkal élő utasok. Ha véletlenül olyan helyre szól a jegyük, amely a vészkijárat mellett van, akkor ezt a problémát „kezelniük" kell. A vészkijárat megnyitása ugyanis még a tökéletes fizikumú embereknek is erőfeszítéssel jár. Persze az utaskísérőnek arra is ügyelnie kell, hogy adott esetben a fogyatékkal élő utas olyan helyzetben legyen, ahonnan a landolás után minél könnyebben elhagyhatja a bajba került gépet. Janice Bridger szerint ugyancsak a légiutas kísérők feladatához tartozik, hogy kiszúrják a repüléstől szorongó utasokat. Ahogy az is, hogy nyugtassák, bátorítsák őket. Bridger ugyanakkor hangsúlyozza: nem csak a problémás utasokra figyelnek. A jó fizikumú, kiegyensúlyozottnak látszó, határozott fellépésű utasok arcát is „memorizálják". Megjegyzik, hol ülnek a gépen. Egy esetleges támadás, vagy más utasok kellemetlenkedése esetén együttműködésre kérhetik a „belevalónak" minősített utasokat. Forrás: Getty Images/iStockphoto/CandyBox Images 2013/J.M. Guyon - Copyright 2013 A légiutas kísérőknek arra is van „antennájuk", hogy egy-egy elszólás alapján ráérezzenek: egy-egy civil utazó hivatása szerint valamelyik légiforgalmi társaság alkalmazottja. Az ilyen utasok krízis helyzetben szintén nagy segítséget jelentenek a gép személyzetének. A légiutas kísérők egybehangzóan állítják: folyamatosan rajta tartják szemüket az utasaikon, de a velük kapcsolatos legfontosabb észrevételeiket a fedélzetre lépés első pillanataiban megteszik. Let's block ads! (Why?) Forrás...