Gazdaság Ezt tegye, ha pórul járt a H&M-nél

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2016. augusztus 23..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Az elmúlt napokban sokan panaszkodtak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál amiatt, hogy a H&M üzletlánc nem teljesítette a kedvezményes online megrendeléseket. A hatóság szerint vita esetén kizárólag bíróság vagy békéltető testület dönthet arról, hogy érvényes-e a szerződés, és ha igen, akkor milyen feltételekkel. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint viszont a H&M-nek teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a terméket az eredeti áron.


    A H&M a honlapján számos terméket 90-190 forintos áron kínált rövid ideig, amelyekből a fogyasztók rengeteget meg is rendeltek és számukra azokat vissza is igazolták. Később a vevők sorra kapták az értesítést a rendelések törléséről.

    [​IMG]

    A H&M rövid ideig nagyon olcsón kinálta termékeit, amire rengetegen le is csaptak

    Forrás: AFP/2016 Getty Images/John Sciulli

    Az NFH-hoz benyújtott panaszok arról számolnak be, hogy online megrendelésüket követően minden részletre kiterjedő és névre szóló visszaigazolást kaptak a vásárlók, azonban a megrendeléseket utólag törölték – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

    A kereskedő automatikus visszaigazoló email üzenete még nem feltétlenül tekinthető elfogadó nyilatkozatnak, tehát nem biztos, hogy érvényes a megrendelés – közölte a NFH.

    Békéltető testület vagy bíróság dönthet


    Érvényesnek tekinthetőek azonban azon elfogadó nyilatkozatok, amelyek kellő részletességgel tartalmazzák a szerződés lényeges elemeit, így például az eladási árat, a megrendelő nevét és szállítási címét, a termékek részletes adatait (név, méret), illetve a kereskedő adatait. Az hatósághoz egyébként főleg ilyen panaszok érkeztek.

    Lényeges, hogy vita esetén kizárólag bíróság vagy békéltető testület dönthet arról, hogy érvényes-e a szerződés, és ha igen, akkor milyen feltételekkel.

    [​IMG]
    Forrás: AFP/Larry Busacca


    A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint a H&M-nek teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a terméket az eredeti áron. Ezzel szemben az üzletlánc csupán 15 százalékos levásárlási kedvezményt ígér a következő vásárlásnál.

    A fogyasztók által a közösségi oldalakon oly sokszor hivatkozott és kiposztolt, cég részéről adott korábbi írásos tájékoztatás szerint is: "Véglegesített rendelés esetében a csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni".

    A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a H&M figyelmét, hogy teljesítenie kell a már véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt áron.

    Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...