A Google idén kiemelt figyelmet fordít arra, hogy ellehetetlenítse az olyan megtévesztő tartalmakat (azaz hirdetéseket), amik a felhasználókat átverve igyekeznek kattintásra ösztönözni, hogy aztán olyan oldalakra navigálják az embereket, amit eszük ágában sem volt meglátogatni. A keresőóriás ezen elhatározásához hűen fejleszti a Google Chrome böngészőt, aminek a héten megjelent legújabb, 71-es verziója már automatikusan blokkol minden ilyen hirdetést. És ez még nem minden, ugyanis a frissített böngésző kiszűri az olyan megoldásokat is, amikor egy oldal úgy kínál vásárlási vagy előfizetési lehetőséget, hogy a normálisan olvasható tájékoztató alatt kisbetűs részben rejti el a fontos részleteket – például azt, hogy a feltételek elfogadásával hozzájárulunk, hogy az adott szolgáltatás havonta megújuljon, magától emelve le a pénzt a számlánkról, esetleg a következő alkalommal már többe kerül, mint amennyiért aktuálisan hirdetik. Ezekben az esetekben a Google Chrome egy jól látható figyelmeztetéssel hívja fel a figyelmet arra, hogy mindenki figyeljen, mielőtt lelkesen rányomna a fizetés gombra. Amennyiben a böngészőben nincs beállítva az automatikus frissítés, akkor a jobb felső sarokban lévő három pöttyre kattintva előjön a menü, amiben megjelenik A Google Chrome frissítése lehetőség – ezzel tölthető le az új verzió. Amennyiben ez az opció nem látható, úgy a böngésző már vagy automatikusan frissítette magát, vagy a rendszergazdák letiltották a manuális frissítést. Asztali számítógépekre már elérhető az új változat, mobilra pedig az elkövetkezendő hetekben várható. Nyitókép: Pexels